دیدار با خانواده شهدا با استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد، مردمی‌ می‌شود

برزگر با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهدا یکی از گام‌های موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: با استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد به دنبال مردمی سازی دیدار با خانواده شهدا هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، برزگر، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان امروز در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان بر ضرورت هم افزایی این دو دستگاه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: می توان با استفاده از ظرفیت کانون های مساجد نمایشگاه‌هایی با مضامین وصیت نامه شهدا، دیدار با خانواده های شهدا و ارسال محتواهای شهدایی در شبکه های اجتماعی را به انجام رساند.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید رویکرد دولتی و حاکمیتی پیدا کند، ادامه داد: بنیاد شهید استان، شهدای محلات را شناسایی کرده است و در تلاش هستیم با ظرفیت کانون های مساجد و با محوریت مسجد محله دیدار با خانواده شهدا را مردمی کنیم.

برزگر با بیان اینکه برای ترویج این فرهنگ در بین نسل جوان باید سیره و سبک زندگی شهدا برای جوانان تبیین شود، گفت: موزه شهدا ظرفیت قابل توجهی برای نمایش سبک و سیره عملی شهداست و آمادگی داریم تا از اعضای کانون های مساجد در این موزه میزبانی کنیم.

رئیس بیناد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با انتقاد از اینکه شهدای بسیاری برای جوانان ما ناشناخته هستند، گفت: می توان در قالب تفاهم نامه مشترک فی ما بین ستاد کانون های مساجد استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه دیدار با خانواده شهدا را از طریق کانون ها و با محوریت مسجد محله مردمی سازی کنیم.

در ادامه معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز با تاکید براینکه خانواده شهدا منبع عظیم هدایت گری جامعه هستند، گفت: دیدار اقشار مختلف جامعه بالاخص نسل جوان با خانواده های شهدا موجب آشنایی بیشتر نسل نو با سیره و سبک زندگی شهدا می شود.

اوجاقلو یادآور شد: دیدار با خانواده شهدا اگر مردمی شود ضمن تاثیرگذاری بیشتر موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود و در این صورت است که می توان تاثیر هدایتگری خانواده شهدا را در نسل نو دید.

وی با اشاره به اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم، ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری مردمی می شود.

کد خبر 1767547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha