پیام تیم ملی فوتبال فلسطین به مردم غزه

اعضای تیم ملی فوتبال فلسطین به سرپرستی «مکرم دبوب» که برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی در «پرت» استرالیا به سر می‌برند، اعلام کرده ‌اند که تنها انگیزه آنها شاد کردن کسانی است که در رنج هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « theguardian»، اعضای تیم ملی فوتبال فلسطین به سرپرستی «مکرم دبوب» که برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی روز در «پرت» استرالیا به سر می‌برند، اعلام کرده ‌اند که تنها انگیزه آنها شاد کردن کسانی است که در رنج هستند.

«مایکل ترمانینی»، بازیکن تیم فوتبال فلسطین و یارانش به تازگی تساوی ۰-۰ را مقابل لبنان تجربه کردند تا صعود فلسطین به مرحله بعدی انتخابی آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۶ را تضمین کنند.

از زمان پیوستن به فیفا در سال ۱۹۹۸، این دورترین پیشرفتی است که تیم ملی فوتبال فلسطین در تلاش برای کسب جایگاه در این رویداد نمایشی انجام داده است.

با پس‌زمینه‌ای از جنگ در غزه، مسابقات کنونی فلسطین حال و هوای دیگری به خود گرفته است و آنها می‌گویند که با قلب خود برای شادی فلسطینی‌هایی که در غم و رنج حاصل از حملات اسرائیل به سرمی‌برند، بازی می‌کنند.

فلسطین قرار بود اولین بازی خانگی خود را از سال ۲۰۱۹ در یک بازی مقدماتی مقابل استرالیا در کرانه باختری در نوامبر گذشته برگزار کند، اما شروع درگیری ها این تیم را مجبور کرد به خارج از خانه خود برود.

مکرم دبوب می‌گوید: بازیکنان که بسیاری از آنها عزیزان خود را از دست داده اند، احساس اضطراب دائمی برای خانواده های خود دارند و با تعلیق لیگ غزه و کرانه باختری، بسیاری مجبور شده اند برای ادامه کار چشم به خارج از کشور داشت باشند و خانه را برای بازی در لیگ های اردن، مصر و لیبی ترک کنند.

فلسطین در گروه یک با لبنان پنج امتیاز اختلاف دارد و دو بازی برایش باقی مانده است.

هر شش گل آنها در دو بازی مقابل بنگلادش به ثمر رسیده است، اما همانطور که در مرحله مقدماتی بسیار مهم است آنها از نظر دفاعی محکم بودند و در پنج بازی فقط یک گل دریافت کردند.

«محمد رشید»، هافبک میانی تیم فوتبال فلسطین می‌گوید: به ارمغان آوردن شادی تنها انگیزه ما در حال حاضر است. این چیزی است که باعث می شود در زمین کار کنیم. واقعا هیچ چیز دیگری برای کار کردن وجود ندارد. البته می‌خواهیم صعود کنیم و می‌خواهیم به دور بعدی برویم، اما اگر به دور بعد نرویم هیچ‌کس خوشحال نیست.

وی افزود: در حال حاضر این تنها چیزی است که آنها تماشا می کنند. این تنها چیزی است که به آنها امید می دهد، تماشای صعود تیم ملی خود و رفتن به دور بعدی که قبلا هرگز نتوانسته بودیم.

رشید گفت: این یک انگیزه بزرگ است که حتی با وجود جنگ، تصاویری از مردم در حال تماشای بازی‌ها در غزه و سراسر فلسطین دیده می‌شود. این به ما امید زیادی می دهد، اما ما دعا می کنیم که همه چیز متوقف شود و صلح در آن منطقه حاکم شود.

تیم دبوب راهی برای تاریخ سازی با موفقیت های خود در زمین پیدا کرده است.

ترمانینی گفت: ما هر بازی را با قلب و با انگیزه  انجام می دهیم، بنابراین ما با تمرکز صددرصد به میدان می رویم.

کد خبر 1767564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha