کانون‌های مساجد محیط سالم برای بازی‌های رایانه‌ای

سید محمد سادات اخوی گفت: از آنجایی که کانون‌های فرهنگی هنری در دل مساجد قرار دارند و ما تاکیدمان بر این است که بچه‌ها در محیطی سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی بازی کنند بنابراین از کانون‌های فرهنگی هنری می‌خواهیم تا ظرفیت خود را برای این بازی‌های به میدان بیاورند.

سید محمد سادات اخوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی ایرانی، گفت: امروز به عنوان سفیر بنیاد ملی بازی های رایانه ای در جنوب کرمان و شهر جیرفت حضور پیدا کردیم تا چگونگی و نحوه برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی های ویدیویی ایرانی را توضیح دهیم.

مدیر اداره ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: همچنین در این جلسه سابقه جام هشتم و مدل برگزاری آن را بیان کردیم و از شیوه برگزاری جام نهم و انتظاراتی که داریم، سخن به میان آوردیم.
وی بیان کرد: در جام نهم قهرمانان بازی های رایانه ای، دو بازی کوییز و فیفا ۲۴ را به صورت حضوری در استان ها برگزار خواهیم کرد، بازی کوییز یک بازی ایرانی است که توسط تیم بازی سازی ایرانی ساخته شده است.
سادات اخوی ابراز کرد: مسابقات بازی های رایانه ای با هدف ایجاد شور و نشاط در نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در محیط های سالم و خانوادگی برگزار می شود.
مدیر اداره ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای خاطرنشان کرد: تمام کسانی که به بازی های رایانه ای علاقمند هستند می توانند در جام نهم در دو بخش موبایلی و حضوری که در استان برگزار می شود، شرکت کنند.
وی با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در مسابقات بازی های رایانه ای به سایت بازی کن مراجعه کنند، اظهار کرد: ثبت نام از ۱۹ خردادماه شروع شده و تا ۳ مردادماه ادامه دارد بنابراین علاقمندان در فرصت باقی مانده می توانند ثبت نام کنند.
 سادات اخوی بیان کرد: علاوه بر اهدای جوایز به نفرات برتر شرکت کننده در جام نهم بازی های رایانه ای در استان ها، آنها به مرحله کشوری جام نهم بازی های رایانه ای راه می یابند بنابراین به تهران برای شرکت در اختتامیه اعزام می شوند.
مدیر اداره ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای اضافه کرد: نفرات راه یافته به مرحله کشوری اگر در آنجا حائز رتبه برتر شوند از جوایز نفیس بهره مند می شوند.
وی با یادآوری این مطلب که بنیاد ملی بازی های رایانه ای در چند بُعد کار می کند، عنوان کرد: ما در این بنیاد، یک انستیتو ملی بازی سازی داریم که دوره های بازی سازی در سه بخش مختلف را برگزار می کند.
سادات اخوی ادامه داد: با اعزام وود کم اساتید به مراکز استان ها و شهرها، رویدادی یک هفته ای را برگزار می کنیم که پنج روز آن آموزش و دو روز نیز گم جم است و نفرات برتر تجلیل می شوند و در صورت نیاز بازی آنها با کیفیت باشد می شود با سرمایه گذاری از آنها حمایت مادی و معنوی می کنیم.
مدیر اداره ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای خاطرنشان کرد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای یکی از بنیادهای زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مثل بنیاد سینمایی فارابی است که وظیفه تنظیم رگولاتوری، تنظیم گری، نظارت و حمایت از بازی سازی و کلیه ذی نفعان صنعت بازی ایران را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه کانون های مساجد یکی از نهادهای زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تصریح کرد: از آنجایی که کانون های فرهنگی هنری در دل مساجد قرار دارند و ما تاکید مان بر این است که بچه ها در محیطی سالم و به دور از آسیب های اجتماعی بازی کنند بنابراین از کانون های فرهنگی هنری می خواهیم تا ظرفیت های خود را برای راه اندازی بازی های رایانه ای در مساجد پای کار بیاورند.

کد خبر 1767677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha