طبابت کریمانه بیش از ۲۰۰۰ نیازمند در سیستان و بلوچستان

مهدی پور از انجام ۲هزار و ۳۰۰ ویزیت رایگان در راستای برگزاری سفر تیم جهادی طبابت کریمانه در شهرستان‌های تفتان و خاش استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

میثم مهدی پور- مسئول قرارگاه جهادی فلق استان مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با اشاره به جزییاتی از هفتمین سفر تیم پزشکی طباطبت کریمانه قرارگاه جهادی فلق، اظهار کرد: این سفر به مقصد استان سیستان و بلوچستان در قالب اعزام چهار گروه؛ پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و عمرانی آغاز شد.

طبابت کریمانه بیش از ۲۰۰۰ نیازمند در سیستان و بلوچستان

وی با بیان اینکه اجرای طرح طبابت کریمانه توسط این گروه جهادی پس از شیوع ویروس کرونا و در مقابله با آن کلید خورده و تاکنون در شهرها و استان‌های مختلف اجرایی شده است، اعضای این طرح همگی از کادر درمان هست که به‌صورت جهادی و داوطلبانه در این اردوها حاضر می‌شوند، افزود: ۷۰ نفر از اعضای قرارگاه در شهرستان‌های تفتان و خاش از شهرهای محروم سیستان و بلوچستان حاضر شدند، برای سه مدرسه ۶ چشمه سرویس بهداشتی در شهرستان خاش احداث شد.

مهدی پور یادآور شد: گروه دامپزشکی؛ توزیع دارو، ویزیت رایگان، سمپاشی محیط، انگل‌زدایی و اقدامات زیادی انجام دادند که در مجموع در طول چهار روز از ۱۳ خرداد ماه تا ۱۶ خرداد ماه جاری در شهرستان خاش و تفتان، حدود ۱۴ روستا تحت پوشش قرار گرفت و بیش از ۶هزار دام خدمات دریافت کردند.

طبابت کریمانه بیش از ۲۰۰۰ نیازمند در سیستان و بلوچستان

مسئول قرارگاه جهادی فلق استان مازندران با اشاره به ارائه خدمات در حوزه دندانپزشکی با دارا بودن چهار یونیت فعال، گفت: سه یونیت برای کشیدن دندان و یک یونیت برای جرم‌گیری، عصب‌کشی، پر کردن، کامپوزیت برای نوجوانان و ... توسط پنج دندانپزشک مورد استفاده قرار گرفت، در مجموع حدود ۱۵۰ دندان کشیده شد و ۷۰ دندان هم ترمیم شد.

طبابت کریمانه بیش از ۲۰۰۰ نیازمند در سیستان و بلوچستان

این فعال جهادی یادآور شد: در حوزه پزشکی در بیمارستان صحرایی ضمن انجام تریاژ، شناسنامه سلامت به بیماران تقدیم شد، پزشکان عمومی، متخصص عفونی، اطفال، زنان، چشم، فیزیوتراپی، طب سوزنی و ... با داروخانه رایگان در اردو خدمات ارائه داده و در مجموع ۲هزار و ۳۰۰ ویزیت انجام و منجر به ارائه دارو شده است.

طبابت کریمانه بیش از ۲۰۰۰ نیازمند در سیستان و بلوچستان

وی تاکید کرد: برنامه در منطقه محروم فاقد دسترسی برگزار شد که میتواند برای مردم شیرین، جذاب و به‌یاد ماندنی باشد، پویش چله شهدای خدمت نیز به‌مناسبت شهادت شهدای خدمت برگزار شد.

کد خبر 1767761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha