نوای دعای عرفه در ۹۰ امامزاده شاخص مازندران طنین انداز می شود

حجت الاسلام حیدری جناسمی از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم معنوی قرائت دعای عرفه در ۹۰امامزاده شاخص استان مازندران خبر داد و گفت: نماز عید قربان نیز در امامزادگان و بقاع متبرکه دیارعلویان اقامه می شود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی -مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با اشاره به اینکه  دهه امامت و ولایت که از روز عید قربان آغاز و تا روز عید غدیر ادامه دارد بستری مناسب برای تبیین امر ولایت و فلسفه غدیر محسوب می شود، اظهار کرد: هرساله در این دهه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه این خطه از شمال کشور برنامه های فرهنگی و معنوی برای مجاورین و زائرین برگزار می شود.

وی به اهمیت قرائت دعای عرفه اشاره کرد و گفت: عموم مردم شریف مازندران در شهرها و روستاهای این دیاربا شکوه هرچه بیشتر در مراسم معنوی قرائت دعای عرفه می یابند و ارادت به سیدالشهدا(علیه السلام) را تصویر می کنند.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه مراسم قرائت پرفیض دعای عرفه، عصر روز یکشنبه در ۹۰ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان به همراه سخنرانی کارشناسان مذهبی، برگزار می شود، خاطرنشان شد: غسل، زیارت امام حسین (ع)، ۲ رکعت نماز زیر آسمان، اقرار به گناهان، اقامه چهار رکعت نماز و در هر رکعت پس از حمد ۵۰ مرتبه قرائت سوره توحید، قرائت دعای عرفه و روزه از اعمال این روز است.

وی با اشاره به فضیلت حضور در صحرای عرفات و کربلا و قرائت دعای روحبخش عرفه در این مکان های معنوی، اذعان کرد: کسانی که توفیق حضور در این مکان‌ها برای انجام اعمال روز عرفه را ندارند، می‌توانند با حضور در آستان امامزادگان، از فضای معنویت و آرامش و این واسطه‌های فیض بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام حیدری جناسمی در خاتمه سخنانش به برپایی نماز عید قربان در امامزادگان مازندران اشاره کرد و یادآورشد: ایستگاه‌های ذبح شرعی گوسفند در قالب قربانگاه ابراهیمی نیز با مشارکت نهادهای خیریه و با حضور گروه‌های دامپزشکی در تعدادی از بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم استان برپا و گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

کد خبر 1767767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha