بچه‌های مسجد راه «سید ابراهیم» را ادامه می‌دهند

مساجد جایگاه مهمی هستند که می‌توانند دل ها را به هم نزدیک و مسائل مختلف اجتماعی را حل کنند و طرح شهید «سید ابراهیم» با این هدف در ۱۰ محله کم‌برخوردار اجرا می‌شود.

خبرگزاری شبستان_ آذربایجان‌غربی: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت توجه به مساجد، به عنوان کانون‌های عبادت و بندگی خدا، مسئولیت شناسی و مسئولیت‌پذیری، همگرایی، هم‌آهنگی، همدلی، همراهی و همکاری‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاکید دارند.

اوقات فراغت بهترین فرصت برای جذب دانش آموزان به مساجد و رشد و تعالی معرفتی این قشر محسوب می شود. این طرح که به‌نوعی جریان سازی فرهنگی با محوریت مسجد محسوب می شود.

یکی از محوریت اصلی برنامه های کانون‌های مساجد کشور و استان توجه به موضوع عدالت فرهنگی و محلات کم‌برخوردار است که امسال در طرح ملی اوقات فراغت«مسجد، کانون نشاط دو»  توجه ویژه ای به این امر شده است.

۱۰ محله کم‌برخوردار ارومیه میزبان طرح شهید «سید ابراهیم»

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: امسال طرح شهید «سید ابراهیم» که اسم شهید صدرزاده است و هم نامی و اجرای طرح این شهید بزرگوار را با شهید جمهور آیت الله رئیسی را به فال نیک میگیریم و امیدواریم این شهدا ما را همراهی کنند.

وی افزود: در این ۱۰ محله بیش از ۶۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد فعال بوده که جذب نوجوانان و جوانان از مهمترین اهداف این طرح است.

رضایی ادامه داد: همچنین در این طرح سعی شده است که موضوع استعداد یابی در حوزه های هنری، ورزشی و فرهنگی مدنظر باشد.

محلات کم‌برخوردار ارومیه میزبان طرح شهید «سید ابراهیم»

جذب ۱۵ هزار مسجدی از اهداف طرح های تربیتی اوقات فراغت

رضایی گفت: در سطح استان آذربایجان غربی بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری فعال بوده که نزدیک ۴۰۰ کانون میزبان طرح های اوقات فراغت خواهند بود.

وی ادامه داد: این طرح ها به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان و همچنین اعتلای آموزه های دینی و تربیتی  است. 

رضایی ادامه داد: تعداد ۸۶ کانون به‌صورت ویژه و ۳۰۰ کانون به‌صورت عمومی مجری طرح ملی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.

رضایی گفت: از ۸۶ کانون مجری طرح اوقات فراغت ۳۲ کانون در شهرستان ارومیه،  ۱۵ کانون در خوی، ۲۲ کانون در میاندوآب، ۵ کانون در نقده، ۴ کانون در سلماس، ۴ کانون در تکاب، ۲ کانون در مهاباد، ۲ کانون در چایپاره، یک کانون در شوط، یک کانون در پلدشت، یک کانون در شاهین دژ، ۲ کانون در چالدران و یک کانون در ماکو هستند.

وی گفت: همچنین از هزار و ۴۰۰ کانون در استان ۷۰۰کانون روستایی و ۴۵۰ کانون اهل سنت فعالیت می‌کنند.

محلات کم‌برخوردار ارومیه میزبان طرح شهید «سید ابراهیم»

اجرای ۲۰ گروه سرود مسجدی در دهه امامت و ولایت 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: به دلیل هم زمانی افتتاحیه طرح اوقات فراغت در استان با دهه امامت و ولایت بوده امسال نیز مثل سال قبل اعضای کانون های مساجد پرچم دار مراسمات خواهند بود. 

وی بیان کرد: یکی از ویژه برنامه های این دهه اجرای سرود در خیابان شهید سلیمانی ارومیه بوده و برنامه های کانون های مساجد در تمام مناسبت های ملی و مذهبی پرچم دار هستند.


رضایی ادامه داد: در دهه امامت و ولایت ۲۰ گروه سرود مسجدی اجرای برنامه خواهند داشت و در سطح استان بیش از ۴۰ محله آذین بندی می‌شوند.

وی افزود: خطابه خوانی یکی دیگر از ویژه برنامه های مسجدی این دهه است که در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی اجرا خواهد شد.

محلات کم‌برخوردار ارومیه میزبان طرح شهید «سید ابراهیم»

گفتنی است؛ صبح چهارشنبه ۲۳ خردادماه نشست خبری طرح ملی اوقات فراغت «مسجد،کانون نشاط دو» با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

راهبری، هدایت و حمایت از فعالیت‌های تربیت محور تابستانه کانون‌های مساجد، انسجام بخشی و سازماندهی فعالیت‌ها و برنامه های تابستانی کانون‌های مساجد کشور، هویت سازی تشکیلاتی با هماهنگ سازی اقدامات و تولیدات رسانه ای و بستر سازی، تزریق روحیه نشاط به کودکان و نوجوانان در سطح مساجد، شناسایی ظرفیت ها و اولویت های کانون‌ها و ارتقاء سطح توانمندی آنها در حوزه تربیت کودک و نوجوان، هم افزایی و توسعه همکاری با دستگاه‌های همسو و هم وظیفه و جریان سازی رسانه‌های و فرهنگی پیرامون نقش مساجد در غنی سازی اوقات فراغت و فعالیت های تربیتی کانون‌ها از اهداف طرح ملی «مسجد کانون نشاط دو» عنوان کرد. 

کد خبر 1767789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha