داوری آثار دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی در دهه امامت

مرحله داوری آثار دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی تبیین همزمان با دهه ولایت و امامت آغاز می‌شود و باهدف ماندگاری آثار ارائه شده که از ۶۰۰ شهرستان و روستای کشور به جشنواره رسیده، تولید محصولات مکتوب و ضبطی در دستور کار تیم اجرایی جشنواره قرار گرفته است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست اعضای سیاست گذاری دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی تبیین، گفت: با توجه به این که در چند سال اخیر، کتاب کودک با اقبال خوبی از سمت نویسندگان مفاهیم قرآنی و معارف اهل بیت(ع) مواجه شده است برگزاری این جشنواره را پربرکت و بسیار تاثیرگذار می‌دانم.

وی ادامه داد: با تبدیل یک قصه به کتاب و چرخش آن در خانواده‌ها اثر ماندگاری تولید می‌شود که سال‌های زیادی حرف برای گفتن دارد، حال تصور کنید این قصه با مضامین دینی و قرآنی باشد توزیع آن در سطح کشوری آثار و برکات زیادی دارد که نشان می‌دهد ما مسیر را درست رفته‌ایم.

وی با بیان این که در بستر فرهنگی وظیفه داریم در حوزه قصه و شعر کودک تلاش‌های بیشتری انجام دهیم، توضیح داد: با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان می‌توان از ظرفیت آثار تولید شده در حوزه کودک به ویژه آثاری که خود کودک در تولید آن نقش داشته است بهره بیشتری برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: می‌توان با دعوت از بچه‌هایی که توانایی قصه‌نویسی و قصه‌گویی خوبی دارند آثار آن‌ها را با کمک آموزش و پرورش در استودیو ضبط و در شبکه شاد، فضای مجازی و رسانه‌ ملی منتشر کرد.

ارسال آثار از روستاهای کوچک

در ادامه دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی تبیین با اشاره به این که با آغاز دهه ولایت، داوری جشنواره آغاز می‌شود؛ گفت: در مدت ده روز داوری‌ها انجام و آثار فاخر قصه‌گویی برای بازتولید و قصه‌نویسی برای چاپ مکتوب فرستاده می‌شوند.

وجیهه رفائی افزود: بازتولید و چاپ فقط از آثار برتر نفر اول تا سوم نیست و فارغ از رتبه فرد شرکت کننده در جشنواره، آثاری که به عنوان یک قصه مطرح شده و ایده نو و یا روایت خوبی دارد نیز چاپ و بازتولید خواهد شد.

وی از برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی تبیین در هفته وحدت خبر داد و اظهار کرد: اتفاق خوب جشنواره امسال این است که نه تنها از تمام استان‌ها بلکه از روستاهای کوچک نیز شرکت‌کننده داریم.

دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی تبیین با بیان این که ۱۵۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: از این تعداد ۶۷ اثر در حوزه قصه‌گویی و ۸۹ اثر در حوزه قصه‌نویسی است، همچنین در سامانه نورینو ۶۵۶۴ نفر برای حضور در جشنواره ثبت‌نام و ۷۹۲ اثر ارسال کرده‌اند که از این بین ۶۷ اثر طبق ارزیابی اولیه برای داوری ارسال شده است.

رفائی با اشاره به این که داوری در بخش قصه‌گویی به تفکیک سن در بازه‌های ۴ تا ۷ سال، ۷ تا ۹ سال و ۹ تا ۱۲ سال در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در حوزه قصه‌نویسی نیز چون آثاری از نویسندگان مطرح به جشنواره ارسال شده است داوری حوزه متخصصین به صورت جداگانه انجام می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 1767821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha