ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری تمدید شد

مولوی از تمدید مهلت نام‌نویسی در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا ۲۹ خردادماه جاری خبرداد.

محسن مولوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مهلت نام‌نویسی در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا ۲۹ خردادماه جاری تمدید شده است گفت: ثبت‌نام این دوره از مسابقات قرآن که با یادبود و بزرگداشت شهدای خدمت در ۲ گروه بالای ۱۸ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود، از ۱ خرداد آغاز شده و تا ۲۹ خردادماه جاری ادامه دارد.  

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: ثبت‌نام در مسابقات سراسری قرآن به‌صورت اینترنتی و از طریق تارنمای میز خدمت سازمان اوقاف و امور خیریه به نشانی my.oghaf.ir امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: اطلاعات شرکت‌کنندگان در زمان ثبت‌نام به‌صورت برخط از طریق ثبت احوال استعلام می‌شود که لازم است شماره تلفن همراه حتما متعلق به فرد ثبت‌نام کننده بوده و با شماره ملی مطابقت داشته باشد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: البته این موضوع که سیم‌کارت شرکت‌کننده حتما باید به نام خود وی باشد باعث بروز مشکلاتی شده به‌ویژه اینکه بسیاری از نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال قاعدتا سیم‌کارت تلفن همراه به نام خود ندارند که جا داشت تمهیدی برای این موضوع اندیشیده شود.

وی در خصوص تمهیدات افزایش مشارکت در مسابقات قرآن امسال، توضیح داد: مدیران اوقاف شهرستان‌ها جلساتی را برای دعوت از خانواده‌ها برای ثبت‌نام در این رویداد قرآنی برگزار می‌کنند.

وی ابرازکرد: همچنین نامه‌هایی به فرمانداران چهار شهرستان شهرکرد، لردگان، بروجن و فارسان ارسال شده است که ادارات را برای مشارکت در این مسابقات دعوت کنند.  

مولوی تصریح کرد: باتوجه به اینکه این مسابقات برای ۱۲ تا ۱۸ سال تنها در ۲ رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود، بنابراین اگر رشته‌هایی همچون حفظ ۱۰ جزء، پنج جزء و کمتر یا قرائت ترتیل و قرائت تقلیدی نیز به لیست رشته‌ها اضافه می‌شد، تعداد بسیار بیشتری از نوجوانان امکان حضور می‌یافتند.  

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: مسابقات مرحله شهرستانی در رشته‌های آوایی و نغماتی پس از پایان ثبت‌نام در تیرماه در ۲ حوزه بروجن و شهرکرد برگزار می‌شود.

مولوی در ادامه یادآورشد: حوزه بروجن شامل شهرستان‌های بروجن، لردگان، فلارد، خانمیرزا و اردل است و متسابقان شهرستان‌های شهرکرد، کوهرنگ، فارسان، بن، سامان، کیار و فرخشهر نیز در شهرکرد به رقابت می‌پردازند.  

وی افزود: مسابقات رشته‌های بخش معارفی نیز به‌صورت حضوری و کتبی در تاریخ ۱۱ مردادماه هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

مولوی در پایان با دعوت از همه قرآنیان استان برای ثبت‌نام و حضور پرشور در این دوره از مسابقات سراسری قرآن، تصریح کرد: این مسابقات در بخش آوایی انفرادی شامل حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم، قرائت، ترتیل، دعاخوانی و اذان، بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن، بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و بخش معارفی تخصصی شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است.

کد خبر 1767845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha