۱۰۰ انشعاب غیر مجاز در خراسان جنوبی شناسایی شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون جلوی یکصد انشعاب غیرمجاز را گرفتیم و بخشداران در این زمینه کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی دوستی امروز (۲۴ خرداد) در نشست مشورتی با بخشداران خراسان جنوبی اظهار داشت: ایام تعطیلات که مردم به روستاها می روند مصرف آب چند برابر می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه بخشداران در زمینه صرفه جویی در مصرف آب فرهنگ سازی کنند، افزود: امسال پانزده حلقه چاه را تجهیز کردیم و آخرین ظرفیت های خود را برای تامین آب استفاده می‌کنیم لذا باید صرفه جویی شود.

وی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شد، ادامه داد: برخی ها آب شرب را داخل قنات می ریختند و از ابتدای سال جاری تاکنون جلوی یکصد انشعاب غیرمجاز را گرفتیم و بخشداران در این زمینه کمک کنند.

دوستی در ادامه بیان کرد: کمبود آب در مجتمع ها نداریم اما باید صرفه جویی کنیم تا تنش آبی را در تابستان مدیریت کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به سرانه آبرسانی سیار اشاره کرد و افزود: این سرانه به ازای هر نفر ۱۵لیتر است اما سال قبل ۱۹لیتر آبرسانی سیار صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه آبیاری فضای سبز از شبکه توزیع آب صورت نگیرد، افزود: آسفالت شکافی در روستاها برای آبرسانی یا تعویض شبکه فرسوده باید اجرایی شود اما اعتباری برای این موضوع وجود ندارد.

دوستی در پایان بیان کرد: مجاز به استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز نیستیم و در صورت مشاهده قطع می شود.

کد خبر 1767923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha