شهر قم در سوگ سالروز شهادت امام باقر(ع) سراسر ماتم و عزاست

همزمان با سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک ولایت و امامت امام باقر (ع) شهر مقدس قم سراسر ماتم و عزا شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، ‌ همزمان با سالروز شهادت امام باقر(ع) شهر مقدس قم یکپارچه در سوگ و عزاست و در گوشه و کنار این شهر مراسم‌ عزاداری برپاست.

مساجد و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، خیابان های منتهی به حرم مطهرنیز شاهد مردم عزاداری است که به عزاداری می پردازند.

سخنرانان ومداحان با خطابه ومدیحه سرایی گوشه ای از زندگی آن بزرگوار را برای سوگواران بیان می کنند.

مسلمانان غیرایرانی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های سوگواری به شیوه سنتی عشق و علاقه خود را به آن ایشان نشان دادند.

هم اکنون نیز حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرای جمعی از زائران و شهروندان عزادار قم است که جهت عزاداری وعرض تسلیت به حضرت معصومه (س) وارد صحن های حرم مطهر می‌شوند.

همچنین بیرق های سیاه عزا، بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه (س) خیابانها و میادین افراشته شده و عاشقان امامت و ولایت بر مظلومیت آن حضرت اشک ماتم می ریزند.

بر اساس این گزارش مراسم شب شهادت امام باقر علیه السلام شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و مداحی و قرائت دعای کمیل توسط عباس حیدرزاده با حضور خیل زائران عزادار در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

امروز نیز همزمان با صبح روز شهادت امام محمد باقر علیه السلام مراسم عزاداری حرم بانوی کرامت از بعد از نماز صبح برگزار شد و در ادامه قبل از اذان ظهر نیز مراسم سخنرانی و مداحی برگزار خواهد شد.

مسجد مقدس جمکران نیز شاهد زائرانی است که از سراسر کشور به این مکان مقدس آمده اند تا این مصیبت را به امام عصر تسلیت بگویند.

حضرت محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب مشهور به امام محمدِ باقر(ع) (۵۷-۱۱۴ق) و ملقب به باقر العلوم، امام پنجم شیعیان است که حدود ۱۹ سال امامت شیعیان را برعهده داشت. ایشان جنبشی علمی پدید آورد که در دوره امامت فرزندش امام صادق(ع) به اوج خود رسید.

از امام باقر(ع)، روایات بسیاری در زمینه‌های فقه، توحید، سنت نبوی، قرآن، اخلاق و آداب نقل شده است. همچنین در دوره امامت او، تدوین دیدگاه‌های شیعه در رشته‌های گوناگون مانند اخلاق، فقه، کلام، تفسیر آغاز شد. طبق منابع تاریخی، امام باقر(ع) هنگام واقعه کربلا خردسال بوده و در این واقعه حضور داشته است.

کد خبر 1767998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha