انتخابات عرصه‌ای برای انتخاب بهترین‌ها است

حجت الاسلام صفدری گفت: دو رویکرد کلی تبیینی و تخریب در زمینه انتخابات وجود دارد؛ تبیین روشی روشنگرانه و منصفانه است که به ارائه اطلاعات دقیق و موثق درباره برنامه‌ها، سوابق و دیدگاه‌های نامزدها می‌پردازد. در این روش، ضمن حفظ احترام به تمام رقبا، تلاش می‌شود تا نقاط قوت و ضعف هر یک به طور شفاف به مردم ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، حجت الاسلام صفدری در خطبه های نمازجمعه ۵ خرداد با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: انتخابات، عرصه‌ای برای انتخاب بهترین‌ها، زمانی برای تعهد به سرنوشت و فرصتی برای رقم زدن آینده‌ای روشن است. در این میان، نحوه‌ی معرفی نامزدها و برنامه‌هایشان نقشی اساسی در انتخاب آگاهانه مردم ایفا می‌کند.

امام جمعه شهر مهستان افزود: دو رویکرد کلی تبیینی و تخریب در این زمینه وجود دارد؛ تبیین روشی روشنگرانه و منصفانه است که به ارائه اطلاعات دقیق و موثق درباره برنامه‌ها، سوابق و دیدگاه‌های نامزدها می‌پردازد. در این روش، ضمن حفظ احترام به تمام رقبا، تلاش می‌شود تا نقاط قوت و ضعف هر یک به طور شفاف به مردم ارائه شود.

وی افزود: در مقابل، تخریب رویکردی ناپسند و مغرضانه است که به دنبال زیر سوال بردن شخصیت و صلاحیت رقبا با استفاده از شایعات، دروغ‌ها و حملات شخصی است. این روش نه تنها به نفع مردم نیست، بلکه باعث ایجاد فضای دوقطبی و تخریب اعتماد عمومی به نظام انتخاباتی می‌شود.

امام جمعه شهرمهستان با اشاره به اینکه رهبر معظم رهبری می فرمایند: در این حرکت عظیم انتخابات پیش رو در رقابت‌های بین نامزدها اخلاق حاکم باشد بدگویی کردن تهمت زدن لجن پراکنی کمک به پیشرفت کارها نمی‌کند به آبروی ملی هم ضربه می‌زند صحنه انتخابات صحنه عزت و حماسه است، صحنه رقابت برای خدمت، صحنه کش و واکش برای بدست آوردن قدرت نیست. بر ضرورت حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی تأکید کرد. 

خطیب نمازجمعه مهستان تصریح کرد: با انتخاب مسیر تبیین به جای تخریب، می‌توانیم به برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و با مشارکت حداکثری مردم کمک کنیم.

امام جمعه مهستان خاطرنشان کرد: انتخابات، فرصتی برای رقم زدن آینده‌ای روشن است. با انتخاب آگاهانه و پرهیز از تخریب، می‌توانیم در ساختن ایرانی آباد و سربلند سهیم باشیم.

کد خبر 1768012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha