زیرگذر «شهدای خدمت» در ارومیه به بهره‌برداری رسید

زیرگذر شورا - شهید بهشتی ارومیه که به نام شهدای خدمت نامگذاری شده است، روز یکشنبه در آستانه عید سعید قربان با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، زیرگذر شورا - شهید بهشتی ارومیه که به نام شهدای خدمت نامگذاری شده است، روز یکشنبه در آستانه عید سعید قربان با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه روان سازی ترافیک شهر از مطالبات مردم شهر است، افزود: مطالعه بیش از ۱۴ طرح این حوزه در قالب، زیرگذر، روگذر، تقاطع همسطح و.. در ارومیه انجام شده که امید است امسال با برنامه ریزی های مدون شاهد بهره برداری از ۵۰ درصد از این طرحها (۷ پروژه ترافیکی) در سطح شهر باشیم. 

وی ابراز امیدواری کرد؛ با مدیریت هوشمند، پروژه‌های کریدورهای ترافیکی با هدف روان سازی ترافیک شهر فاز به فاز اجرایی شود.

استاندار آذربایجان غربی به احداث کمربندی سبز شهر اشاره کرد و گفت: با هم افزایی دستگاهها، کمربند سبز شهر ارومیه عملیاتی شود. 

وی با اشاره به معضل تولید زباله و پسماند در ارومیه و استان افزود: روزانه ۲۱۰۰ تن زباله و پسماند در استان تولید می شود که لازم است ساماندهی و مدیریت این موضوع مورد توجه قرار گیرد. 

استاندار از دستور کار قرار گرفتن پروژه تفرجگاهی بام ارومیه خبر داد و گفت: مقدمات قانونی این پروژه انجام شده و با تعیین مشاوران طرح، عملیات اجرایی این پروژه انجام می‌شود تا رفاه و ارائه خدمات حداکثری به مردم که از اولویت‌های مورد توجه دولت است، عینیت یابد. 

زیرگذر «شهدای خدمت» در ارومیه به بهره‌برداری رسید

حسین مهدی زاده، شهردار ارومیه در آیین بهره برداری از این طرح گفت: این پروژه عمرانی که اواخر تابستان سال گذشته کلنگ زنی شده بود، پس از ۹ ماه مورد بهره برداری قرارگرفت تا گره ترافیکی این منطقه تا حدود زیادی رفع شود.

وی افزود: ۳۰ هزار مترمکعب خاک برداری، ۶ هزار مترمکعب بتن ریزی از جمله اقداماتی است که برای افتتاح این طرح صورت گرفته است.

مهدی زاده بیان کرد: زیرگذر شهدای خدمت ۳۴۲ متر طول و ۱۸ متر عرض دارد و مساحت عرشه آن به بیش از یک هزار و ۲۰۰ مار مربع می رسد.

وی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی این زیرگذر به بیمارستان آذربایجان و لزوم جلوگیری از مسدودی مسیر در هنگام عملیات عمرانی، اجرای این طرح به همین علت ۴۵ روز با تاخیر به پایان رسید.

شهردار ارومیه همچنین از ورود ۱۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در آستانه عید سعید قربان به ناوگان حمل و نقل شهری خبر داد و اظهار کرد: ۱۰ دستگاه دیگر نیز به زودی به جمع ناوگان شهری اضافه خواهد شد.

گفتنی است؛ مسیر شورا به سمت امام علی (ع) در ارومیه یکی از مسیرهای پرتردد و واصل بین شرق و غرب شهر بود که با اجرای این زیرگذر بخش مهمی از ترافیک منطقه رفع خواهد شد.

کد خبر 1768381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha