مردم احساسی رأی ندهند، ببینند دشمن از کدام کاندیدا می‌ترسد

حجت‌الاسلام عرب صالحی با بیان اینکه ما برای اهداف خود مجاز به انجام هر کاری نیستیم و باید از راه صحیح وارد شویم، گفت: مردم برای آبادانی کشور باید از رای دادن احساسی پرهیز کنند و به برنامه های کاندیداها نگاه کنند. ببینید دشمن از کدام کاندیدا بیشتر می‌ترسد.

حجت الاسلام عرب صالحی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اخلاق انتخاباتی گفت: مردم از مسئولان خود صداقت و صفا می خواهند لذا کاندیداها باید در تبلیغات خود صداقت داشته باشند. آنها باید برنامه واقعی خود را برای مردم بازگو کنند نه آن چیزهایی که مردم دوست دارند اما دست یافتن به آنها کار مشکلی است؛ بنابراین باید هر آنچه که توان انجام آن را داشته و در راستای صلاح مردم است به آنها بگویند. مردم برای آبادانی کشور باید از رای دادن احساسی پرهیز کنند و به برنامه های کاندیداها نگاه کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه افزود: ملاک دیگر برای انتخاب اصلح؛ نگاه کردن به حرف دشمنان است. باید به این نکته دقت کرد که دشمن از کدام کاندیدا بیشتر می ترسد و از کدام کاندیدا کمتر؛ فرماندهان شهید ما می گفتند: «ببینید آتش دشمن در کجا می ریزد، همان جا خودی ها هستند».

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما مردم برای انتخاب خود روی کدام یک از معیارهای کاندیداها باید بیشتر تاکید کنند و چه شاخصی را برای انتخاب اصلح در نظر داشته باشند گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری از دو رییس جمهور راضی بوده و هستند. یکی شهید رجایی و دیگری شهید آیت الله رییسی. مردم ببینید برنامه کدام یک از این کاندیداها به این دو نفر نزدیک تر است به همان رای دهند.

وی در مورد معیارهای اخلاقی تبلیغات و تبلیغات سالم خاطرنشان کرد: همان طور که عرض شد برنامه ارائه کنند، مچ گیری نکنند، همدیگر را تخریب نکنند چرا که هم به ضرر خود و هم به ضرر نظام است. در دنیای غرب هدف رای آوردن، اما هدف ما خدمت به اسلام است. ما برای اهداف خود مجاز به انجام هر کاری نیستیم و باید از راه صحیح وارد شویم.

کد خبر 1768398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha