کاندیداها حریم اسلام را در تبلیغات و مناظرات رعایت کنند

حجت‌الاسلام سرافراز کاندیدا به توصیه های امام راحل و رهبر انقلاب عمل کنند، گفت: متاسفانه برخی کاندیدا برای دیده و شنیده شدن بیشتر هنجارشکنی می‌کنند و راه حل خود را در هنجار شکنی می‌بینند و از خطوط قرمز نظام عبور می‌کنند.

حجت الاسلام کریم سرافراز، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در مورد اخلاق انتخاباتی اظهار کرد:  رهبر انقلاب در سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) در مرقد امام راحل با تاکید بر ضرورت حاکم بودن اخلاق در رقابتهای  انتخابات ها فرمودند: «بدگویی ، تهمت زدن و لجن پراکنی کمکی به پیشرفت کارها نمی کند و به آبروی ملی هم لطمه می زند صحنه انتخابات صحنه عزت و حماسه و صحنه رقابت برای خدمت است نه میدان کشمکش برای تصاحب قدرت بنابراین کسانیکه وارد رقابت های انتخابات می شوند رعایت اخلاق را وظیفه خود بداند تا خدای متعال دلهای مردم را به بهترین گزینه هدایت کند و انشاءالله یک رییس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین شود».

وی افزود: خاصیت و ویژگی انتخابات این است که در رقابت های انتخاباتی افراد و عناصر مختلف اعم از نامزدها و طرفداران آنها فعال می شوند و سخنانی را ایراد می کنند نامزهای انتخاباتی در مناظره ها و محافل مختلف باید اخلاق اسلامی را رعایت کنند چراکه اگر نامزدها رعایت تقوا و اخلاق اسلامی را بکنند این امر به طرفداران و جامعه نیز منتقل می شود و آنها نیز ملاحظات اخلاقی را رعایت و عمل می کند و این موضوع برای جامعه سرمشق و الگو می شود.

حجت‌الاسلام سرافراز اظهارکرد: متاسفانه برخی کاندیدا برای دیده شدن و شنیده شدن بیشتر هنجارشکنی می کنند و راه حل خود را در هنجار شکنی می بینند و از خطوط قرمز نظام عبور می کنند که امری غیراخلاقی و ضد قانونی  است.

وی گفت: نظام اسلامی یک نظام مستقر و پابرجا و استوار است و تمام خطوط نظام کاملا مشخص است و به فضل الهی با رهبری های داهیانه  حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور هوشمندانه مردم بصیر در صحنه های مختلف جمهوری اسلامی توانسته است  در صحنه های مختلف در برابر توطئه ها و دشمنی های دشمنان مقابله کند و در  تمام صحنه ها سربلند باشد. 

حجت‌الاسلام سرافراز تصریح کرد: نباید نامزدهای انتخاباتی با شکستن حدود و ثغور نظام اسلامی دنبال این باشند که برای خود موقیعتی دست و پا کنند که البته به موقعیت مورد نظر خود نیز نمی رسند و یا بعضا برخی نامزدها اظهارت و سخنانی می زنند که هیچ پشتوانه فکر و برنامه ای ندارد و بدون در نظر گرفتن ظرفی های کشور و محاسبه درست وعده هایی می دهد که درست نیست.

وی ادامه داد: نامزدها باید طوری برنامه ارائه بدهند که کارشناسان و مردم تصدیق کنند و بگویند این حرف متقن و درست است. امام خمینی(ره) در سفارش به نامزدهای انتخاباتی می فرمایند: «نصحیتی است از پدری پیر به تمامی نامزدها که سعی کنید تبلیغات انتخاباتی شما در چهارچوب تعالیم و اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از کارهایی که با شئون اسلام منافات دارد جلوگیری شود باید توجه کرد که هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است اگر در تبلیغات حریم مسائل اسلامی رعایت نشود چگونه منتخب حافظ اسلام می شود باید سعی شود تا خدایی ناکرده به کسی توهین نشود».  

حجت الاسلام سرافراز اظهار کرد: نامزدها در رقابت های انتخاباتی برنامه هایی را اریه کنند که با پشتوانه فکری و منطقی بیان شود و ظرفیت ها و امکانات کشور را مدنظر قرار بدهند و لازمه این امر این است که از ظرفیتهای کشور اطلاع داشته باشند مبادا برنامه ای ارائه بدهند که درست نباشد و وعده ای به مردم بدهند که محقق شدنی نباشد و مردم  و کارشناسان آن را نپسندند سخنانی بگویند که مورد تصدیق کارشناسان باشد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: آنچه لازم است در جامعه ما برای تبلیغات انجام شود رعایت اخلاق انتخاباتی و شئون درست اخلاق عالیه اسلامی است و در نهایت آنچه که امام راحل فرمودند: «هدف از انتخابات حفظ ثغور اسلام و نظام مقدس اسلامی  است» و این امر باید در تبلیغات کاندیدا مشهود باشد که حریم مسائل اسلامی رعایت شود تا مردم بتوانند به منتخب اعتماد کنند که این منتخب حافظ اسلام و نظام اسلامی باشد.

کد خبر 1768399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha