هنر موثرترین ابزار برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت است

حیدری گفت: ابزارهای مختلفی برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد که یکی از موثرترین و بهترین ابزارها، هنر است که می‌توان در قالب هنرهای تجسمی، شعر و داستان و نمایش به تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری در نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهدای غریب در استان گفت: شهدای غریب اسوه‌های صبر، مقاومت و ایثار هستند که ضرورت دارد در معرفی و الگوسازی از این شهدا برای نسل‌های جوان اقدامات بیشتری انجام گیرد.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری افزود: یکی از ضرورت‌های امروز جامعه تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و پایداری بر ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی است و در این میان الگوسازی از شهیدان برای نسل‌های جوان می‌تواند در این رابطه نقش موثری ایفا کند.

وی ادامه داد: ابزارهای مختلفی برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد که یکی از موثرترین و بهترین ابزارها، هنر است که می‌توان در قالب هنرهای تجسمی، شعر و داستان و نمایش به تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر تکریم ویژه خانواده شهدای غریب، تصریح کرد: دلجویی از خانواده شهدا از یک سو و برگزاری یادواره‌ها می‌تواند تسکینی بر غم دوری و فراق خانواده‌های شهدا باشد.

حیدری افزود: برای برگزاری هرچه بهتر یادواره‌ شهدای غریب استان می‌طلبد تا ستاد شهرستانی این یادواره نیز هرچه زودتر تشکیل و برنامه‌ها به شکل ساختارمند و منظم پیگیری شود.

وی در ادامه از رئیس‌جمهور شهید؛ آیت‌الله ابراهیم رئیسی به‌عنوان الگوی صحیح حکمرانی یادکرد و گفت: رئیس‌جمهور شهید در عرصه سیاست، اخلاق و معنویت را حفظ می‌کرد که این سبک مدیریتی می‌تواند برای آیندگان الگو باشد.

کد خبر 1768410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha