جبهه فرهنگی انقلاب رونق بخش حضور ویژه دهه هشتادی ها در میهمانی غدیر

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با برپایی موکب‌های مختلف و همچنین اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری، رونق بخش حضور قشرهای مختلف مردمی به ویژه دهه هشتادی ها خواهد بود.

خبرگزاری شبستان ____یاسوج: غدیر خم یکی از مبارک‌ترین و بزرگ‌ترین وقایع تاریخی شیعیان جهان بوده که مسلمانان در سراسر عالم این موضوع را به عنوان عید غدیر خم گرامی می‌دارند.

روز غدیر آخرین فرمان الهی که همانا تعیین ولایت و جانشینی بعد از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) بود به وی ابلاغ شد و پیامبر اعلام کرد «الیوم اکملت لکم دینکم» و پیغمبر خاتم جزئی ترین و اساسی از ضرورت‌های اسلام و آموزه‌های دینی را برای هدایت مردم مشخص کرد.

هر ساله به مناسبت عید غدیر خم در مناطق مختلف ایران اسلامی و همچنین در بین شیعیان سایر کشورها و ممالک جشن‌های مختلفی در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و... با حضور قشرهای مختلف مردمی برگزار می‌شود.

ولی از چند سال قبل تاکنون این جشن به صورت متفاوت تحت عنوان میهمانی چند کیلومتری که بزرگ ترین آن میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر برای عید غدیر امسال است که در تهران برگزار می‌شود.

در استان کهگیلویه و بویراحمد و به طور مشخص در شهر یاسوج نیز میهمانی بزرگ غدیر از سال گذشته با حضور مواکب مختلف در خیابان شهید طالقانی این شهر برگزار شد و علی رغم تعطیلی این روز، مورد استقبال قشرهای مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان قرار گرفت.

امسال نیز این میهمانی مردمی به طول یک کیلومتر در خیابان شهید طالقانی شهر یاسوج برپا می‌شود و طبق اعلام مسئولان این برنامه، تاکنون مسئولان حدود ۲۰۰ موکب برای حضور در این میهمانی، اعلام آمادگی کرده‌اند.

جبهه فرهنگی انقلاب رونق بخش حضور ویژه دهه هشتادی ها در میهمانی غدیر

علاوه بر موکب‌هایی که توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت خودجوش و مردمی فعالیت خواهند داشت، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان نیز با برپایی موکب‌های مختلف و همچنین اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری، رونق بخش حضور قشرهای مختلف مردمی به ویژه دهه هشتادی ها خواهد بود.

میهمانی بزرگ عید غدیر در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سه‌شنبه پنجم تیر ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب از میدان ۷ تیر تا انتهای خیابان طالقانی پذیرای غدیری‌ها خواهد بود.

همچنین پویش «نذر علوی» به عشق امام علی(ع) از عید قربان تا عید غدیر با هدف اکرام ایتام در این دهه اجرا می شود.

پویش «نذر علوی» شامل طبخ ۱۱۰ دیگ اطعام علوی به عشق امام علی علیه السلام در روز عید غدیر خم صورت می‌گیرد.

این پویش مردمی نذرواره علوی توسط هیئت مذهبی جوانان حسینی (ع) مسجد امام علی علیه السلام صورت می‌گیرد و شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۳۵۱۳۲۴۷ این هیئت برای جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی اعلام شده است.

برنامه های شاد برای کودکان، غرفه های پذیرایی، غرفه های عکاسی، غرفه خیاطی، واکس صلواتی، اجرای گروه سرود، اجرای گروه تئاتر، مولودی خوانی، ایستگاه پیرایش مردانه، ایستگاه پاتوق دخترونه (بازی، دورهمی و آشنایی با دوستان جدید، اهدای جوایز دخترونه، گفتگو )، پیش بینی غرفه های تبیینی و معرفتی غدیر و .. بخشی از برنامه های درنظر گرفته شده برای این میهمانی بزرگ غدیری خواهد بود.

کد خبر 1768657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha