بچه‌های مسجد اطعام علوی را به مناطق محروم می‌برند

حجت الاسلام سرمدی از اجرای «اطعام علوی» به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم خبر داد و گفت: در همین راستا مقرر پنج هزار پرس غذای گرم به همت بچه‌های مسجد در روستاهای محروم توزیع شود.

حجت‌الاسلام «حمید سرمدی» ، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای «اطعام علوی» به منظور طبخ و توزیع ۵ هزار پرس غذای گرم خبر داد و گفت: به مناسبت ایام دهه امامت و ولایت و فرار رسیدن عیدسعیدغدیرخم اجرای این طرح از حرم حضرت معصومه(س) آغاز و در روستاهای محروم استان قم عملیاتی می شود.

امام جماعت مسجد جامع رسول الله(ص) آبشناسان رباط کریم بیان کرد: خیرین و کسانی که تمایل به کمک رسانی به اقشار محروم دارند می توانند کمک های خود را به شماره کارت  ۶۰۳۷۹۹۷۹۷۰۰۰۷۴۶۵ ارسال کنند.

بچه‌های مسجد اطعام علوی را به مناطق محروم می‌برند

وی همچنین از اجرای طرح «سفره امیرالمومنین(ع)» خبر داد و ابراز کرد: در قالب این طرح در طول هفته یکبار غذای گرم از سوی فعالین مسجد پخت و در میان اقشار محروم و کم برخوردار به همت خیران توزیع می شود و در مناسبت های مختلفی مذهبی و نیز شب یلدا علاوه بر توزیع غذای گرم، میوه هم به خانواده های تحت پوشش خیریه مسجد توزیع می گردد. ما معتقدیم که مسجد تنها مکانی برای اقامه نماز جماعت نیست، بلکه مرکز فعالیت های مختلف اجتماعی و مأمن و پناهگاه مردم محسوب می شود، به همین جهت یکی دیگر از برنامه های مسجد جامع رسول الله(ص) اجرای طرح کمک های مومنانه است.

 امام جماعت مسجد جامع رسول‌الله(ص) با اشاره به فعالیت های مسجد در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: در قالب طرح «سبز»، برای ترک اعتیاد ۱۰۰ معتاد کمک کردیم و در مدتی که آنها در کمپ اعتیاد حضور داشتند، از خانواده های آنها حمایت مالی و معیشتی صورت گرفت. علاوه بر آن پس از خروج این افراد از کمپ اعتیاد برای آنها اشتغال ایجاد کردیم، تا بتوانند صاحب شغل و درآمد شوند.

وی  با اشاره به فعالیت های فرهنگی مسجد گفت:در مسجد جامع رسول الله(ص) یک اندیشکده به نام «اندیشکده ایرانیان» تاسیس نموده ایم که مسائل و موضوعات روز را رصد و بررسی می کند و خروجی آن را در بین دو نماز و مراسمات مختلف با هدف «جهاد تبیین» ارائه می‌دهیم. در خارج از مسجد هم بیشتر تمرکز ما بر مدارس است. به خصوص مدارس دخترانه که تبیین اتفاقات این روزها برای آنها لازم است. جهاد تبیین در مسجد یک اصل است و با توجه به این امر که امام جماعت، امام محله است، ما هم در این جهاد گام بر می‌داریم و کارهایی انجام داده‌ایم.

حجت الاسلام سرمدی تصریح کرد:کارهای خدمات‌رسانی این مسجد به حدی موفقیت‌آمیز بوده است که سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) این مسجد را در منطقه به عنوان یک مرجع می‌شناسند و حتی برای رسیدگی به خانواده‌های تحت پوشش خود از ظرفیت این مسجد کمک می‌گیرد، تمامی این توفیقات ناشی از تلاش امام جماعت و فعالین مسجد است که به عنوان یک پایگاه اجتماعی مهم توانسته منشاء تحولات منطقه باشد.

کد خبر 1768722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha