هرچه شادی و هیجان دارید برای غدیر خرج کنید

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع) گفت: در ایام غدیر خم جشن بگیریم و این روز را ابلاغ و تبیین کنیم. هرچه شادی و هیجان دارید برای غدیر خرج کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرتیپ «غلامحسین غیب پرور» امروز در یادواره شهدای آموزش استان کهگیلویه وبویراحمد، اظهار کرد: ما میان دو عید بزرگ هستیم. قربان را پشت سر گذاشتیم و غدیر عیدالله اکبر است و ما هیچ عیدی را بزرگتر از غدیر نداریم و جشن واقعی مسلمین و خاصه شیعه در غدیر است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع) گفت: مرحوم علامه امینی شاهکار خود را در مجموعه الغدیر در ۲۰ سال عمر شریف خود جمع آوری کرد. نباید تصور شود پیغمبر مسلمین را در غدیر جمع آوری کرد تا یک جمله بگوید اما به اعتراف مورخین غدیر حدود چهار ساعت طول کشید، این زمان نه در یک مکان مسقف بلکه در کف بیابان طول کشید و از فرط گرما مردم نعلین خود را درآورده و روی آن نشستند.

وی ادامه داد: این مراسم با این گرما و شرایط سخت چندین ساعت طول نکشید تا پیامبر بیان کند مردم علی را دوست بدارید؛ باید گفت خیر ماجرا تنها دوست داشتن نیست، بلکه حقیقت چیزی دیگری است، در انقلاب اسلامی موضوع رهبری و زعامت امت که در دیگر جای جهان وجود ندارد در شرایطی که کشورهای دیگر در آن زمان توسری خور بودند شکل گرفت و  رهبری امت به کشور عزت داد ،بنابراین باید گفت پیامبر وحی و رسالت و موضوع امامت و رهبری  را در غدیر ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: شهدای ما در مسیر ولایت شهید شدند و آنها در مسیر شیطان طعم مرگ را چشیدند.

سردار غیب پور با بیان اینکه اظهار به ولایت به بیان نیاز دارد افزود: اگر روزی مسلم ولایت امام حسین علیه السلام را اعلام نمی‌کرد کسی با او کار نداشت، امثال شهید اورنگ انسان‌های ولایت مداری بودند که سعادتمند شدند.

وی ادامه داد: در ایام غدیر خم جشن بگیریم و این روز را ابلاغ و تبیین کنیم. هرچه شادی و هیجان دارید برای غدیر خرج کنید.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع) گفت: من به‌گونه‌ای خود را اهل این استان می‌دانم و شهادت می‌دهیم پد خندق، کربلای ۴ و ۵، جزیره مینو، ورود بچه های این استان در سال ۶۴ به فاو حضور داشتند و باید حماسه‌های بچه‌های این استان تبیین شود زیرا مثال زدنی است.

غیب پرور ادامه داد: در بخش‌ها و مناطق مختلف جبهه فرزندان این استان بودند و در کنار جمعیت آن استان، حدود ۲ هزار نفر شهید شدند. در عملیات بدر نقش بچه‌های این استان در سال ۶۳ تنها جایی که تانک ها به دلیل ازدحام به هم می‌خوردند عملیات بدر بود و باید دلاوری های فرزندان  این استان گفته شود.

وی تصریح کرد: بچه‌های آموزش فقط مربی گری نمی کردند بلکه در عملیات ها نقش آفرینی داشتند و اگر روزی مربی بودند روزی دیگر در عملیات ها در خط مقدم بودند و نتیجه آن مجاهدت ها سبب سرافرازی فرزندان این استان شد. امروز همچنین مسیر آموزش توسط فرزندان این استان به سختی طی می‌شود.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع) با بیان اینکه شهادت شهید رئیسی داغ شهادت رجایی را زنده کرد، ادامه داد: روزی در شیراز جانشین مسئول شب بودم، گفتند رجایی در حال آمدن به سپاه است و به ما گفتند در سپاه سفره نداریم و سوار بر هوندا به خانه رفتم و سفره آوردم در آن اتاق هفت الی هشت نفر بیشتر نبودند و شهید رجایی نمی گفت بنی صدر می گفت، آقای بنی صدر زیرا منصوب آقا بود و این شهید در ادب و متانت و کلام شأن خاصی داشت و امروز شهید رئیسی با شهادتش سعادتمند شد و توانست مسئولیتی که امانت در دست او بود را به عنوان امانت دار خوب مراقبت کند و سعادتمند شود.
سردار غیب پرور گفت: در ترکیه حضور داشتم وزیر شهید امیر عبداللهیان مدام با ما تماس داشت آیا نیاز و موردی برای کمک می‌خواهید و جویای حال ما بود و آنها رفتند و نمی‌دانیم کجا هستند اما انشالله با اولیا و انبیأ محشور شوند.

وی افزود: چند روز دیگر انتخابات است ما نمی‌توانیم مصداق بگوییم اما مردم تفکر، شعور  و تجربه کسب کرده‌اند. آنچه که مهم است میزان مشارکت است، یعنی باید کاری کرد که مشارکت حداکثری باشد. ر

غیب پرور گفت: رئیس جمهوری و  وزیر امور خارجه شهید شد اما کشور با صلابت رهبری مستحکم و استوار ماند؛ گاهی ما محاسباتی داریم که ممکن است در این شرایط مشکلاتی‌ رخ دهد، اما خون شهدا، ولایت و امام زمان (عج) مراقب این نظام هستند.

کد خبر 1768780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha