۱۴۰۳، سال نهضت تولید محتوا در حوزه فرهنگ و هنر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فصل جدیدی از تحرکات اثرگذار سرود را در عرصه‌های اجتماعی با همکاری خانه سرود استان آغاز خواهیم کرد و ۱۴۰۳، سال نهضت تولید محتوا در حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» در آئین افتتاح نخستین خانه سرود استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همیشه یاور و همراه برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از مدیر خانه سرود استان، گفت: وی در حوزه سرود نام و نشان استان کهگیلویه بویراحمد را در همه برنامه‌های شاخص مرتبط با حوزه سرود، در سطح کشور همیشه زنده و استوار نگه می‌دارد.

وی با اشاره به اهمیت سرود، افزود: سرود یکی از مقوله‌های اساسی در حوزه هنر است که در ابتدای انقلاب اسلامی و با آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب، همه ما خاطرات خوبی در راستای شور و شعف انقلابی در جامعه از آن داریم.

درخشان ضمن تاکید بر اینکه شور و شعف انقلاب را ما با سرودهای انقلابی می‌شناسیم، ادامه داد: این کار در دهه‌هایی مورد توجه بود و جذابیت خود را نیز بین مردم داشت، اما در حدود دو دهه مورد غفلت قرار گرفت و به سرود توجه لازم صورت نگرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رخوت ناشی از نبود سرود به ویژه در مدارس یک مسئله کاملا مشهودی بود که در یکی دو سال گذشته به این موضوع به ویژه در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت.

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان وی، یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در گذشته به مقوله سرود ورود پیدا نمی‌کرد، اما با آوردن سرود در کنار موسیقی، به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت و نمونه آن همین برنامه امروز در قالب قرارگاه شهید آوینی است.

درخشان با اشاره به اینکه کار فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال ۱۴۰۳ با عقد تفاهم‌نامه هم اکنون آغاز شده، بیان کرد: در این راستا شاهد تولید آثار فاخر و ارزشمندی در همه رشته‌های هنری شاید به اندازه ۱۰ سال کار تولیدی در حوزه هنرهای تجسمی، فیلم کوتاه، سرود، موسیقی، نماهنگ و سایر رشته‌ها، هنرهای نمایشی و کارهایی که در قالب طرح شهید آوینی با توجه به زیست بوم فرهنگی، ارزشی و تمدنی استان است، تولید می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یک فصل جدیدی از تحرکات اثرگذار سرود را در عرصه‌های اجتماعی با همکاری خانه سرود استان آغاز خواهیم کرد که تفاهم‌نامه آن نیز منعقد شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها صرفاً در مرکز استان نبوده بلکه در سایر شهرستان‌ها نیز برنامه‌هایی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: همکاران در اداره کل به ویژه معاونت هنری و سینمایی اهتمام لازم را نسبت به این موضوع به کار بردند و همه برنامه‌هایی که قرار است تولید شود، در این راستا خواهد بود که سال ۱۴۰۳، سال نهضت تولید محتوا در حوزه فرهنگ و هنر است.

درخشان ضمن تاکید بر اینکه این موضوع شعار نبوده و کار با جدیت آغاز شده است، گفت: بخش بسیار زیادی از فعالیت‌ها در حال شکل‌گیری بوده که تفاهم‌نامه‌های آن منعقد شده و در نیمه و همچنین پایان سال شاهد خروجی مناسب این تولیدات خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه بویراحمد گفت: با توجه به اهمیتی که سرود به ویژه در بین قشر نوجوان و جوان جامعه داشته، اثرگذاری موثری که می‌تواند بسترهای نشاط اجتماعی را در مدارس و همچنین در سطح جامعه فراهم کند، خانه سرود را در این راستا راه اندازی کردیم تا در مرکز استان و شهرستان‌ها شاهد اثرگذاری لازم در برنامه‌های این خانه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال هایی که چراغ خانه سرود در کشور کم رمق بود، خانه سرود و گروه «پسران خورشید» استان کهگیلویه و بویراحمد کار خود را تعطیل نکرد و کارها را به خوبی پیش برد.

درخشان یادآور شد: این گروه هم اکنون در مقیاس ملی به معنای واقعی در حال تولید اثر هستند و برای برنامه های مهم در سطح ملی سرودهای خوبی تولید می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این اداره کل با تمام قدرت در کنار گروه های سرود در همه شهرستان های استان خواهد بود، گفت: کارهای تولید «پسران خورشید» به لحاظ موضوعیت و کیفیت، کارهای موثری خواهند بود.

گفتنی است، گروه منتخب کشوری «پسران خورشید» کانون فرهنگی و هنری الرحمن، مسجد جامع صاحب الزمان (عج) یاسوج تاکنون حدود ۲۰ سال فعالیت داشته و هرساله توانسته زمینه جذب و پرورش نیروهای نوجوان و جوانن بسیاری را فراهم آورد.

کد خبر 1768828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha