واقعه غدیر خم در شهرستان‌های لامرد و مهر بازسازی می‌شود

بازسازی واقعه غدیر خم برای سومین سال متوالی در شهرستان‌های لامرد ومهر، توسط گروه هنری نورالشهدا استان فارس برگزار می‌شود.

مدیر گروه هنری نورالشهداء استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، از بازسازی واقعه غدیر خم به مناسبت عید امامت و ولایت در شهرستان‌های لامرد و مهر خبر داد.

غلامعباس انصاری گفت: هم زمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، بازسازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیر با هدف گسترش فرهنگ ولایت و تعمیق هویت دینی در شب عید غدیر دوشنبه ۴ تیرماه راس ساعت ۲۰:۳۰ در بخش گله دار، شهر فال، روبروی حسینیه اعظم و در شامگاه سه شنبه ۵ تیرماه در ساعت ۲۰:۳۰ در بخش اشکنان، دهستان کال، زمین تعزیه جنب گلزار شهداء کال برگزار می‌شود.

وی با تاکید براینکه واقعه غدیر یکی از وقایع بزرگ تاریخ جهان اسلام است، عنوان کرد: بازخوانی این واقعه تاریخی زمینه‌ای است برای آشنایی جوانان و نهادینه شدن فرهنگ ولایت و امامت در جامعه و همچنین تبیین حقایق واقعه غدیر، که یکی از اهداف برگزاری نمایش بازسازی غدیرخم است.

انصاری در پایان ضمن تبریک این عید بزرگ، از مردم شریف شهرستان‌های لامرد و مهر برای شرکت در این مجلس باشکوه عید سعید غدیر دعوت بعمل آورد.

خبرنگار/ محمود صابری زاده

کد خبر 1768871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha