آغاز فعالیت‌های سیزدهمین دوره هفته جهانی غدیر در عراق

آستان مطهر علوی فعالیت ‌های سیزدهمین دوره هفته جهانی غدیر را همزمان با نزدیک شدن به عید غدیر خم از امروز آغاز می کند و تا جمعه هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، «حیدر رحیم» رئیس بخش رسانه شب گذشته(پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳) در جمع اصحاب رسانه اعلام کرد: فعالیت های سیزدهمین دوره هفته جهانی غدیر از روز جمعه یکم تیر ۱۴۰۳ آغاز می شود و تا جمعه آینده هشتم تیر ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

حیدر رحیم با اشاره به تنوع فعالیت‌های سیزدهمین دوره هفته جهانی غدیر، گفت: این فعالیت ها به ۱۰۰ مورد می رسد که مهم‌ترین آن برافراشتن پرچم غدیر برای نخستین بار در ۴۰ شهر از جمله ۲۰ شهر عراق و ۱۲ کشور جهان در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی است.

وی درباره همایش بین المللی غدیر گفت: همایش بین المللی غدیر با مشارکت ۱۰۰ مقاله پژوهشی دانشگاهی درباره امیرالمومنین(ع) و واقعه غدیر برگزار می شود. در این همایش پژوهشگرانی از یمن، ایران، کنیا، فرانسه و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی عراق شرکت می کنند.

رحیم ادامه داد: محقل قرآنی نیز در صحن حیدری با مشارکت قاریانی از عمان، لبنان و نخبگانی از قاریان و مداحان داخلی برگزار می شود. همچنین نسخه های خطی نفیسی آستان مطهر علوی که شامل ۳۰ نسخه خطی است، برای نشان دادن چهره فرهنگی شهر مقدس نجف و مکتب علمی آن که بیش از هزار سال قدمت دارد، به نمایش گذاشته می شود.

رئیس بخش رسانه آستان مطهر علوی تاکید کرد: در سیزدهمین هفته جهانی غدیر جشنواره بین المللی آواز «انت علی» با مشارکت بیش از ۵۰ شاعر و خواننده از کشورهای اسلامی و عربی علاوه بر شاعران و خوانندگان عراقی برگزار می شود.

رحیم در خصوص فعالیت‌های فرهنگی دیگر گفت: اپرای بین المللی غدیر با بیش از ۶۰ خواننده از کشورهای مختلف برگزار می شود. همچنین کیکی به طول هزار متر برای پذیرایی از زائران در شب عید غدیر آماده خواهد شد، علاوه براین ۱۰۰ هزار بشقاب شیرنی و ۳۰ هزار وعده غذای آماده بین زائران توزیع می‌شود. سفره اطعام به پنج هزار نفر در آستان مطهر علوی پهن می شود و مهمانسرای آستان مطهر نیز میزبان زائران خواهد بود.

وی ادامه داد: در شب عید غدیر مراسمی شامل قرائت قرآن، تواشیح، قصیده خوانی، نمایش برگزار می شود. همچنین فعالیت های بانوان نیز مانند سخنرانی آگاهی بخشی درباره غدیر، همایش ها و جلسات گفتگو در کتابخانه بانوان و مسابقات و محافل قرآنی برپا می شود.

رحیم افزود: مرکز فرهنگی کودکان «محسن» نمایشگاه کتاب و نشریات کودکان را در طول هفته غدیر برگزار می کند. هفته بین المللی شاهد راهپیمایی بیعت ایتام خواهد بود و نزدیک به هزار یتیم برای تجدید بعیت و انجام زیارت امیرالمومنین به حرم مطهر می آیند. همچنین نمایشگاه طراحی و نقاشی هنری  ویژه کودکان افتتاح می شود.

رئیس بخش رسانه گفت: فضای گسترده ای به مساحت بیش از ۲۰ هزار متر مربع برای پذیرایی از زائران در روز عید غدیر خم آماده شده است و خدمات مختلفی ارایه می شود.

کد خبر 1769006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha