اصالتی که هنر در آن موج میزند

هنر تحولی بزرگ به همراه دارد چون که از دل برآمده و بر دل هم می نشیند لذا رساترین بیان از آنِ هنر و هنرمند است و در نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» اصالت در هنر موج میزند.

خبرگزاری شبستان - آذربایجان‌غربی: کشور ایران سرشار از غنای فرهنگی در تمامی زمینه هاست و می‌توان گفت بسیاری از مشکلات جامعه با فرهنگ و هنر درمان می شود و در واقع جامعه امروزی نیازمند نشاط است.

اصالت یک ایرانی، فرهنگ  است و باید نسبت به حوزه هنر و فرهنگ و کالاهای فرهنگی در جامعه حساسیت ایجاد کرد.

داشته‌های فرهنگ ایرانی تنها مختص به زبان، آداب‌ورسوم و آئین‌ها نیست، بلکه پوشش نیز نوعی فرهنگ مردم ایران زمین است و  لباس‌هایی که گویی زیبایی تام و تمام طبیعت در تاروپودشان نقش بسته است و پوشاک اقوام ایرانی، رنگ و بوی سنت دارد و اصالت یک ایرانی را نشان می‌دهد.

در این راستا برای نشان دادن این زیبایی و اصالت شهرستان ارومیه در استان آذربایجان غربی میزبان سومین دوره نمایشگاه ملی پوشاک ایرانی اسلامی اصیل «گوهر شاد» است.

نمایشگاه «گوهر شاد» امسال میزبان بیش از ۶۰ غرفه دار از سطح شهرستان استان آذربایجان غربی و استان‌های همجوار است.

غرفه های که به اسامی مختلف  از جمله غرفه شادی، غرفه «کافه گفتگوی دخترانه» و حتی غرفه عکاسی رایگان هم نامگذاری شده است. و عکاسی از دختران محجبه با خانواده از اهداف غرفه عکاسی در این نمایشگاه است.

اجرای گروه سرود«میثاق» در نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» ارومیه 

در چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی گوهرشاد، گروه سرود میثاق از کانون فرهنگی هنری مدافعان زینبیه (س) با اجرای برنامه‌ای حماسی، شور و نشاط خاصی به فضای نمایشگاه بخشیدند.

بازدیدکنندگان این نمایشگاه که از اقشار مختلف مردم بودند، با استقبال گرم از این برنامه فرهنگی، مراتب تعهد خود به ارزش‌های والای عفاف و حجاب را به نمایش گذاشتند.

نواها و سروده‌های این گروه که با مضامین ترویج حجاب و عفاف اسلامی و تجلیل از مقام زن مسلمان ایرانی همراه بود، در میان حاضران طنین انداز شد و لحظات خاطره‌انگیزی را برای آنها رقم زد.

حضور پرشور گروه‌های سرود و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در حاشیه این نمایشگاه، علاوه بر ایجاد فضایی شاداب و مفرح، بر غنای فرهنگی این رویداد نیز افزوده و پیام‌های ارزشمندی را به مخاطبان منتقل می‌کند.

گفتنی است؛ نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی «گوهر شاد» ارومیه از ۳۰ خرداد تا ۵ تیرماه در نمایشگاه‌های بین‌المللی پارک جنگلی میزبان عموم مردم است. 

کد خبر 1769309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha