غنی‌سازی اوقات فراغت بهترین بستر سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

فرخنده با بیان اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت بهترین بستر سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است گفت: ما به دنبال پر کردن اوقات فراغت نیستیم بلکه همه ما تکلیف داریم برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در همه ابعاد برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده عصر یکشنبه (۳ تیر) در افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه اوقات فراغت یک تیع دو دَم برنده است، اظهار کرد: از نظر امام علی(ع) در فراغت توأم با بیکاری ممکن است خواسته‌های شیطانی پدید آید.

وی با بیان اینکه گاهی لذت‌های کوتاه مدت پشیمانی ابدیت را به دنبال دارد، افزود: چشم بر هم بزنیم هشتم تیرماه روز انتخابات ریاست جمهوری فرا می‌رسد که مردم با انتخاب خود هم می‌توانند شعارهای تمدنی انقلاب را توسعه دهند یا دوباره به شعارهای دوگانه جنگ و معیشت برگردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی، بیان کرد: از اوقات فراغت هم می‌توان بهینه بهره برد و هم می توان در حوزه غفلت و وقت گذرانی استفاده کرد.

فرخنده تأکید کرد: ما به دنبال پر کردن اوقات فراغت نیستیم بلکه همه ما تکلیف داریم برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در همه ابعاد برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: اینکه در انتخابات فقط رئیس جمهور انتخاب کنیم یک نگاه حداقلی است بلکه باید رأی تمدنی بدهیم تا زمینه‌سازی برای ظهور تسریع شود لذا ما امروز نیازمند این هستیم که در گام دوم انقلاب، انتخاب‌های تمدنی در هر زمینه‌ای داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: اوقات فراغت فرصتی برای تبدیل استعدادهای بالقوه نوجوانان و جوانان به مرحله فعلیت است.

فرخنده با اشاره به اینکه بهترین بستر سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت است، گفت: در دولت سیزدهم نگاه گفتمانی در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جاری است و امسال در بحث قرارگاه شهید آوینی برنامه‌های گفتمانی را طراحی کردیم که در حال اجرا است که یکی از آنها برگزاری دوره تئاتر شبستان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه معتقدم هنر باید از بدنه مسجد رشد کند، افزود: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، جوانان در گام دوم انقلاب در عرصه فرهنگ، سیاست و اقتصاد باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به طرح ۳۱۳ قرارگاه شهید آوینی، بیان کرد: در همین راستا ۳۱۳ حافظ قرآن در سطح مساجد استان شروع به حفظ قرآن کردند و ۵۰ کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان ملی و بین‌المللی در حال اجرا است.

فرخنده با تأکید بر اهمیت عرصه هنر و لزوم رشد آن در بین نیروهای انقلاب، عنوان کرد: اگر در گام دوم انقلاب به دنبال شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی هستیم باید عرصه مدیریت فرهنگی محلات، مسجدمحور و با پرچمداری امام مسجد محقق شود و راهی دیگر نداریم.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم و شهید آیت الله رئیسی این اسناد را از بایگانی‌ها بیرون آورد و عملیاتی کرد.

کد خبر 1769388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha