استقبال فلسطین از مداخله کوبا در پرونده نسل‌کشی اسرائیل

فلسطین از اعلام کوبا برای مداخله در پرونده «نسل کشی» آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، فلسطین از اعلام کوبا برای مداخله در پرونده «نسل کشی» آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری استقبال کرد.

فلسطین همچنین خواستار مشارکت فعال‌تر سایر کشورها برای پیشبرد در روند دادگاه شد.

وزارت امور خارجه فلسطین گفت: این تصمیم منعکس کننده تعهد ثابت کوبا به عدالت و حاکمیت قوانین بین المللی است و همبستگی عمیق و دوستی تاریخی بین دو کشور را تایید می کند.

وزارت خارجه کوبا خاطرنشان کرد که برای حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنایت نسل‌کشی مرتکب شده علیه مردم فلسطین، تصمیم گرفت به این پرونده بپیوندد.

اسرائیل تعهدات خود تحت کنوانسیون چهارم ژنو در رابطه با حمایت از افراد غیرنظامی در زمان جنگ را تحت حمایت و با همدستی آمریکا نادیده می‌گیرد و تاکید می‌کند که نسل‌کشی آپارتاید، آوارگی اجباری و مجازات دسته جمعی هیچ‌گونه جایگاهی در جهان ندارد.

در 29 دسامبر 2023، آفریقای جنوبی علیه اسرائیل شکایت کرد و در 26 ژانویه، دادگاه بین المللی به تل آویو دستور داد تا اقداماتی را برای جلوگیری از نسل کشی علیه فلسطینی‌ها و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه اتخاذ کند.

از 7 اکتبر، اسرائیل با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 123 هزار فلسطینی و رسیدگی به پرونده در دیوان بین المللی دادگستری شده است.

اسرائیل علیرغم دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به رفح برای جلوگیری از اعمال نسل کشی و بهبود وضعیت وخیم انسانی در غزه است، به جنگ خود ادامه می دهد.

کد خبر 1769422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha