شادی مومنانه ملت امام حسین(ع) تحت لوای غدیر

آیت الله معلمی با بیان اینکه عید غدیر یکی از بهترین فرصت‌ها برای ترویج محبت و نوع دوستی مسلمانان به ویژه ایجاد شادی مومنانه در جامعه است، گفت: در این جشن‌های غدیر نباید از تبیین سیره و ویژگی‌های شخصیتی امام علی(ع) غفلت شود.

آیت الله علی معلمی- نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، ضمن گرامیداشت عید غدیر با تاکید براینکه خداوند رحمان را شاکریم که در سایه ایمان به او، ایمان به رسالت انبیاء بخصوص رسالت خاتم انبیاء حضرت محمدمصطفی(ص) باورمند و مومن هستیم و همچنین خداوند متعال را حمد و سپاس می گوییم که برای تداوم حاکمیت دین مبین اسلام، امامت و ولایت را برای جامعه انسانی منصوب کرده است.

وی بااشاره به اهمیت جایگاه امر ولایت و امامت در اسلام، افزود: خداوند متعال به رسول خدا(ص) فرمودند:  «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» اگر این کار را نکنی اصلاً رسالتت را انجام نداده ای. یعنی ۱۲۴ هزار پیامبر کارشان را انجام نداده اند زیرا آنها دائما دین را تکمیل کردند تا رسید به نفر آخر و گفت اگر ابلاغ نکنی گویی که هیچ کدام ابلاغ نکرده اند.

آیت الله معلمی با بیان اینکه با توجه به این آیه شریفه ابلاغ امر ولایت و امامت امیرالمومنین علی(ع) با رسالت ۲۳ساله رسول خدا(ص) برابری دارد، گفت: این بدین معنی است اگر دین خدا، کسی را نداشته باشد، عمود و عمادی را نداشته باشد در طول زمان به انحراف کشیده می شود از این رو خداوند متعال با انتصاب حضرت علی (ع) و ۱۱ فرزندش ولایت الله را ادامه داد و حتی در زمان غیبت نیز جامعه اسلامی را رها نکرد و هدایت جامعه را به دست نائب برحق امام زمان(عج) «ولی فقیه» فردی عادل، مطیع امر الهی سپرد که از هوی و هوس به دور باشند.

وی با بیان اینکه اسلام، دین واجبات و اعتقادات است و اصول و فروعی دارد اما اهمیت هیچ کدام از این واجبات به جایگاه امامت و ولایت نمی رسد، خاطرنشان شد:اگر در مسیر امامت قرار نگرفته باشیم، هیچ‌یک از عبادات ما مورد پذیرش قرار نمی گیرد زیرا آنچه جامعه اسلامی را به رشد و تکامل می رساند، امامت است.

آیت الله معلمی با اشاره به جایگاه فریضتین واجب امربه معروف و نهی از منکر، حج، روزه، نماز و ... بیان کرد: تمامی عبادت های امت اسلامی درسایه امامت و ولایت محفوظ می ماند.

وی با بیان اینکه جایگاه امامت و ولایت به سادگی به امیرالمومنین علی(ع) واگذار نشده است، تصریح کرد: امام علی(ع) در طول زندگی مسیرهای سختی را برای انجام درست رسالت پیغمبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) پشت سرگذاشتند؛ به طور نمونه علی(ع) در ماجرای جنگ خندق(احزاب)  همه دشمنان حکومت نوپای مدینه با همه امکانات و ساز و برگ خود، با هدف نابودی اساس اسلام به تقابل با رسول خدا(ص) و شهر بی پناه مدینه آمده بودند. اما در اوج نگرانی ها و ناامیدی ها به واسطه ایثار حضرت علی(ع) شکست سنگینی برای دشمنان مهاجم پیش آمد که پایه های حکومت مدینه را تقویت کرد.

امام جمعه قائم شهر ادامه داد: همچنین در واقعه لیله المبیت  امام علی(ع) برای حفظ جان پیامبر(ص) در بستر ایشان خوابید. مشرکان قصد داشتند در این شب، به خانه پیامبر(ص) حمله کنند و او را به قتل برسانند. امام علی(ع) در بستر ایشان خوابید و رسول خدا(ص) توانست به یثرب هجرت کند.

وی در بخشی از سخنانش به رسالت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای مبارزه با رژیم شاهنشاهی طاغوت اشاره کرد و گفت: امام راحل نمونه ای کامل و جامع از یک ولی فقیه جامع الشرایط در تاریخ معاصر هستند که برای تداوم حکومت اسلامی و اجرای احکام دین اسلام سختی های بیشماری از متحمل شده اند.

آیت الله معلمی در تکمیل سخنانش به جایگاه عید غدیر به عنوان بزرگترین عید امت اسلامی اشاره کرد و افزود: واقعه غدیر موجب یاس دشمنان، تکمیل دین و اتمام نعمت الهی شده،  باید خصوصیات و شایستگی‌های حضرت علی(ع) به مردم معرفی شود.

وی با بیان اینکه عید غدیر یکی از بهترین فرصت‌ها برای ترویج محبت و نوع دوستی است، خاطرنشان شد: جشن‌های این عید سعید باید باشکوه و همراه با شادی مومنانه برگزار شود.

آیت الله معلمی به برگزاری جشن ها و مهمانی های کیلومتری به همراه برپایی مواکب پذیرایی، فرهنگی و خدماتی به مناسبت عید غدیر در جای جای ایران اسلامی به ویژه شهرستان قائم شهر اشاره کرد و افزود: این جشن ها که عمدتا مردم و مسجد محور است موجبات تقویت وحدت و همدلی امت اسلامی را فراهم می آورد.

وی به اقبال عمومی از جشن های خیابانی غدیر اشاره کرد و گفت: مردم بصورت خانوادگی در این جشن ها حاضر می شوند و هرکدام خود با حضور در مواکب به یاد فعالیت هایی که در مواکب اربعین حسینی(ع) انجا می دهند یک گوشه کار را متقبل می شوند و به نیت امام علی(ع) زمینه شادی و نشاط هم نوعان خویش که سردار شهیدقاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت از این مردم بعنوان ملت امام حسین(ع) یاد نمودند را فراهم می کنند که بسیار ارزشمند است.

کد خبر 1769470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha