پاداش غدیر در انتظار چه کسانی خواهد بود؟

حجت الاسلام مصلی نژاد با تاکید بر احسان کردن به برادران مومن در روز غدیر و شاد گردان آنها گفت: امام رضا(ع) می فرمایند اگر مردم فضیلت این روز را بدانند به یقین هر روز ملائکه با آنها مصافحه می کنند.

حجت الاسلام محمداسماعیل مصلی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: یکی از کارهای بزرگی که در روز غدیر به دوش ماست این است که این عید بزرگ را پاس بداریم چرا که شادی غدیر لازم است نمود پیدا کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) نیز این مهم را ترویج و تشویق می کردند، افزود: امام رضا(ع) خطاب به ابی نصر بزنطی فرمودند هر کجا که باشی سعی کن روز غدیر نزد قبر مطهر حضرت امیرالمومنین(ع) حاضر شوی به یقین خدا در این روز می آمرزد از هر مرد و زن مومن گناه ۶۰ ساله آنها را.

وی با اشاره به اینکه خداوند در روز غدیر به بندگان خود بسیار صله می کند، عنوان کرد: در روز غدیر خداوند انسان ها را به اندازه دو برابر ماه رمضان و شب قدر و شب عید فطر از آتش جهنم آزاد می کند.

حجت الاسلام مصلی نژاد با اشاره به اینکه این جایگاه عظیم عید بزرگ الهی است، خاطرنشان کرد: این یک روی سکه غدیر است و در ادامه روایت آمده یک درهم که در این روز به برادران مومن هدیه کنی برابر است با هزار درهم در اوقات دیگر. اگر در این روز به اهل ایمان صله کنی هزار برابر حساب می شود.

وی با تاکید بر احسان کردن به برادران مومن در روز غدیر و شاد گردان هر مرد و زن مومن، عنوان کرد: همچنین امام رضا(ع) در این روایت فرموده اگر مردم فضیلت این روز را بدانند به یقین هر روز ملائکه با آنها مصافحه می کنند.

حجت الاسلام مصلی نژاد در ادامه بیان روایت امام رضا(ع) با اشاره به اینکه بر کسی که شان و منزلت غدیر را بداند ملائکه نزول اجلال می کنند، تصریح کرد: یکی از چیزهایی که در روز غدیر متوجه ما است احسان نسبت به مومنین بوده که یکی از این احسان ها، افطاری دادن به روزه دار روز عید غدیر است.

وی با اشاره به اینکه اطعام در غیر افطار نیز در این روز توصیه شده که بسیار با عظمت است، گفت: چه خوب است در روز غدیر در تهیه و توزیع غذا میان مردم سهیم شویم. یا می توانیم یک مقدار غذای روزانه خود را زیادتر درست کرده و میان مردم و همسایه ها توزیع کنیم.

کد خبر 1769627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha