اگر به خاطر کوتاهی ما جریان بی تفاوت به ارزش‌ها سرکار بیاید، مسئولیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر خدای ناکرده به‌خاطر قصور و کوتاهی ما افرادی و جریاناتی بر سر کار بیایند که به ارزش‌های انقلاب و اسلام بی تفاوت هستند ما مسئول هستیم و عذری نداریم چرا که صدها هزار شهید و جانباز تقدیم کرده‌ایم تا از ارزش‌ها دفاع کنیم.

آیت الله محمود رجبی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی گفت: نظام جمهوری اسلامی ما ادامه نظام حکمرانی پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) است و اهمیت حفظ این نظام به تعبیر رسای امام را حل از اوجب واجبات است و لذا حضور مردم در پای صندوق‌های رأی از مهمترین راه‌های حفظ و تقویت نظام به‌شمار می‌رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قمافزود: در آستانه انتخابات حساس ریاست‌جمهوری باید به درگاه خدا تضرع داشته و با نیت خالص و در راستای یاری نظام اسلامی و جبهه حق به فعالیت روشنگرانه بپردازیم تا نصرت الهی را دریافت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: در همین راستا لازم است که علاقه مندان و وفاداران به انقلاب اسلامی و مؤمنین همه همت خود را به کار بگیرند تا کسی که ارزش‌های انقلابی را باور دارد و اگر بر مسند قوه اجرایی بنشیند به‌دنبال ترویج اسلام و ارزش‌های اسلامی خواهد بود، انتخاب شود و این مهم در سایه تلاش و مجاهدت و بصیرت افزایی رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بی شک نصرت الهی در شرایطی رخ می‌دهد که ما دین خدا را یاری دهیم و این را هم باید بدانیم که امروز ما در میدان جنگ نرم هستیم و طبعاً در چنین فضایی استراحت و خواب معنایی ندارد و باید همه هوشیار و بیدار باشیم و هر کسی بر اساس ظرفیت و توان و امکاناتی که دارد در راستای آگاهی بخشی به جامعه و بصیرت افزایی فعالیت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه‌داد: باید ببینیم که در مناظرات انتخاباتی و دیگر فعالیت‌های مرتبط کدام نامزد بیشتر طرفدار ارزش‌های انقلابی و اسلامی بوده و از شمار کسانی نبوده که دل به مذاکره با دشمنان بسته‌اند بلکه به ظرفیت‌های ملت خودمان باور دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات به‌عنوان اولویت نخست گفت: همه کسانی که دل در گروی انقلاب و اعتلای ایران عزیز دارند باید برای تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح بکوشند و از طریق تلفن کردن یا به‌شکل حضوری با بستگان و آشنایان خود ارتباط گرفته و ضرورت‌های ملی، دینی و انقلابی این روزها را برایشان یادآوری کنند تا به حول و قوه الهی زمینه و بستر لازم برای تحقق حضور و مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح میسر شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) همچنین در خصوص مهمترین شاخصه‌های کاندیدای اصلح بیان داشت: علاوه بر روحیه انقلابی و تأکید بر ارزش‌های اسلامی، یکی از مهمترین شاخصه‌ها پاکدستی و زندگی بدون تجملات است و اینکه برای حل مشکلات کشور برنامه داشته‌باشد و لذا باید به گذشته نامزدها و عملکرد آنها نیز توجه کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در راستای آگاهی بخشی به جامعه همه ما در پیشگاه الهی باید پاسخ‌گو باشیم که آیا می‌توانستیم به تقویت جبهه حق کمک کنیم یا خیر.

وی تصریح‌کرد: اگر خدای ناکرده به‌خاطر قصور و کوتاهی ما افرادی و جریاناتی بر سر کار بیایند که به ارزش‌های انقلاب و اسلام بی تفاوت هستند ما مسئول هستیم و عذری نداریم چرا که صدها هزار شهید و جانباز تقدیم کرده‌ایم تا از ارزش‌ها دفاع کنیم، ضمن آنکه فراتر از بحث‌های داخل کشور، تقویت جبهه مقاومت و امیدبخشی به ملت‌های آزادی خواه و ضد استکباری جهان نیز مستلزم انتخاب درست و آگاهانه ماست.

آیت الله رجبی در پایان ابراز امیدواری کرد: روز جمعه هشتم تیرماه به حول و قوه الهی با انتخاب فرد اصلح و حضور پرشور آنها، روز خشنودی قلب نازنین امام‌زمان (عج) از ما باشد و شاهد لبخند رضایت نایب برحقش مقام معظم رهبری از این بابت باشیم.

کد خبر 1769967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha