حماسه حضور.../ خبر در حال بروزرسانی است

فرآیند اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری لحظاتی قبل در همه شعب اخذ رای در استان قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، فرآیند اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری و لحظاتی قبل راس ساعت ۸ صبح در ۶۶۵ شعبه اخذ رای در استان آغاز شد.

آغاز فرآیند اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری

تعداد شعبه اخذ رای برای انتخابات امسال نسبت به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، ۲۵ شعبه افزایش یافته‌است.

تعداد شعبه‌های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در استان قم ۶۶۵ شعبه است.

از این تعداد ۲۲۷ شعبه، مساجد هستند که ۱۹۶ مسجد مربوط به شهر قم، ۱۵ مسجد در شهر کهک و ۱۶ شعبه نیر در شهر جعفرآباد است.

همچنین تعداد صندوق‌های رأی در استان قم ۷۴۷ صندوق ثابت و سیار اعلام است.

از مجموع ۷۴۷ صندوق، ۶۹۱ صندوق در شهرستان قم، قنوات، سلفچگان، خلجستان، ۲۹ صندوق در شهرستان جعفرآباد و شهر قاهان و ۲۷ صندوق در شهرستان کهک و بخش فردو، مستقراست.

استاندار قم رای خود را به صندوق انداخت

استاندار قم لحظانی قبل با حضور در مسجد دوطفلان مسلم در قم رای خود را  به صندوق انداخت.

وی تاکید کرد: ملت شریف ایران، با تأسی به فرامین و منویات گهربار امامین انقلاب و در عمل به وصایای شهدای عزیز، حضورآگاهانه در انتخابات را حق مسلم و تکلیف دینی خود فرض کرده و برای پرشورتر شدن هر چه بیشتر فضای انتخابات و انتخاب رئیس جمهوری اصلح، توانمند و در تراز انقلاب و شهید رئیسی، از هیچ تلاشی فرو گذار نکنند.

حضور پرشور زائران مسجد مقدس جمکران پای صندوق های اخذ رای

زائران آستان مسجد مقدس جمکران پس از قرائت دعای پرفیض ندبه برای ادای تکلیف سیاسی خود پای صندوق های رای حاضر شدند.

عاشقان و منتظران امام زمان(عج) از اقصی نقاط ایران اسلامی پس از قرائت دعای ندبه امروز در اولین دقایق آغاز رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق های رای حاضر شدند.

رای گیری در این آستان مقدس تا پایان مهلت قانونی اخذ رای ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۰ صندوق اخذ رای در حرم مطهر بانوی کرامت و ۳ صندوق در مسجد مقدس جمکران

۱۰ صندوق اخذ رأی در حرم مطهر بانوی کرامت  مستقر شده و رأی‌دهندگان می‌توانند به‌صورت خانوادگی این تکلیف شرعی و سیاسی خود را در جوار حرم مطهر بانوی کرامت انجام دهند و از فیض زیارت نیز بهره‌مند شوند.

محل استقرار صندوق‌های اخذ رأی در حرم مطهر بانوی کرامت بدین صورت است که دو صندوق برادران و خواهران در حجره ۳۵ صحن امام رضا (ع)، یک صندوق ویژه برادران در مقبره مرحوم دولابی در صحن امام هادی (ع) و یک صندوق ویژه برادران در ورودی ۹ شبستان امام خمینی (ره) مستقر است.

همچنین دو صندوق برادران و خواهران در اداره زائران غیرایرانی واقع در صحن صاحب‌الزمان (عج)، دو صندوق خواهران و برادران در کتابخانه فاطمی واقع در صحن پیامبر اعظم (ص)، یک صندوق مشترک در دارالتلاوه مسجد اعظم و یک صندوق مشترک در جنب درب ۲۴ صحن جوادالائمه (ع) در حال اخذ رأی از مردم است.

در مسجد مقدس جمکران نیز سه صندوق اخذ رای آرای زائران و مجاوران میعادگاه بزرگ منتظران ظهور مهیا شده است.

حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی پای صندوق رای

مجتبی ذوالنوری،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی لحظانی قبل با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

نماینده مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به لطف خدا بصیرت مردم فوق‌العاده و شناخت و درک‌شان از شرایط جلوتر است، تاکید کرد: یقین داریم با این مشارکت پرشورتر  مردم عزیزمان یک‌بار دیگر حماسه جدیدی را در تاریخ انقلاب ثبت خواهند کرد و یک ورق به کتاب زرین افتخارات چهل و چند ساله‌شان خواهند افزود.

آیت الله نوری همدانی رای خود را به صندوق انداخت

آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید دقایقی پیش با حضور در انتخابات ریاست جمهوری در این حرکت ملی شرکت کرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ملت قیور ایران اسلامی با شور و شوق همگانی در انتخابات امروز که بسیار مهم و اثرگذار است شرکت کنند.
 

حضور آیت الله استادی عضو جامعه مدرسین پای صندوق رأی

آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دقایقی قبل با شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رأی خود را به صندوق سیار شماره ۱۷۴ انداخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در انتخابات شرکت کرد/ مردم با حضور پرشور در انتخابات حماسه‌ای دیگر رقم بزنند

آیت‌الله مکارم شیرازی با شرکت در انتخابات گفت: مردم با انتخاب اصلح می‌توانند مشکلات را حل کنند و با حضور پرشور، مشکلات آسان‌تر حل می شود

حضور پرشور مردم موجب ناامیدی دشمنان می شود

آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س)، در مسجد حاج غضنفز (حیدریه) واقع در خیابان فاطمی قم حضور یافت و رأی خود را به صندوق انداخت.

وی با تاکید بر اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات عنوان کرد: در شرایط حساس فعلی، حضور پرشور مردم موجب ناامیدی دشمنان و خوشحالی دوستان انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه انتخابات ایران نه فقط برای ایران بلکه برای همه کشورهای تاثیرگذار اهمیت دارد، عنوان کرد: مردم با حضور در انتخابات نقش سیاسی خود را در نظام اسلامی ایفا کرده و در تحقق اهداف اسلام سهیم می‌شوند.

بهترین حمایت از نظام اسلامی شرکت در انتخابات است

آیت‌الله مرتضی مقتدایی در حاشیه انداختن رأی خود به صندوق چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سالن جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، طی سخنانی گفت: امروز زمانی است که نیاز به حمایت از جمهوری اسلامی است و بهترین حمایت از این نظام شرکت در انتخابات است.

وی افزود: برادران عزیز و خواهران گرامی که علاقه به نظام جمهوری اسلامی دارند در این جا وظیفه دارند در انتخابات شرکت داشته باشند و هرچه آرا بیشتر باشد این باعث آبرو و عزت برای اسلام و برای جمهوری اسلامی خواهد بود

انتخابات جشن سیاسی یک ملت است

آیت‌الله خاتمی ضمن شرکت در انتخابات ریست جمهوری در سالن جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: انتخابات جشن سیاسی یک ملت است.

وی ادامه داد: افتخار جمهوری اسلامی ایران است که بعد از انقلاب مردم بیش از 40 بار پای صندوق رأی آمده‌اند و مردم سالاری یعنی این که مردم در انتخابات شرکت و سرنوشت خود را تعیین و با بصیرت اصلح را برمی‌گزینند.

وی گفت: رشد و بصیرت یک ملت بر اساس قانون‌پذیری ملت است و هر چه که از صندوق درآمد و مورد تایید وزارت کشور قرار گیرد قانونی است و اگر در دوره اول تمام نشد در دوره دوم، هفته آینده دوباره انتخابات برگزار خواهد شد و موضوع مهم، احترام به قانون است.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران در انتخابات شرکت کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی با شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، رأی خود را به صندوق سیار شماره ۱۷۳ انداخت.

پیرمرد ۱۰۳ ساله قمی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد

ابوالفضل جعفرزاده پیرمرد ۱۰۳ ساله قمی با حضور در مسجد امیرالمومنین علیه السلام قم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق ریخت.

وی که به سختی خود را به شعبه اخذ رأی رسانده بود گفت: همواره در انتخابات‌های مختلف شرکت کردم و این را وظیفه خودم می دانم.

جعفرزاده افزود: امیدواریم خداوند بهترین‌ها را برای مردم و کشورمان با حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری رقم بزند.

مشارکت ۵۰/۶۹ درصدی قمی ها در انتخابات

بر اساس اعلام ستاد انتخابات قم، مردم این استان مشارکت ۵۰/۶۹ درصدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داشتند.

بر اساس آخرین آمار، تعداد ۴۳۲ هزار و ۵۵۴ نفر از واجدان شرایط در استان قم آرای خود تا ساعت ۲۱:۲۱ دقیقه به صندوق‌های رأی ریختند.

قم در رتبه سه استان نخست کشور در زمینه میزان مشارکت در انتخابات قرار دارد.

لازم به ذکر است انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

کد خبر 1770026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha