مشهد میزبان دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت

دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت با حضور مسوولان عالی رتبه کشوری و مهمانانی از جبهه مقاومت در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت، صبح امروز (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) با حضور آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس‌دفتر رهبر معظم انقلاب، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از فرماندهان محور مقاومت و نیروهای مسلح به همراه مسئولان ملی، مدیران شهری و زائران و مجاوران بارگاه امام‌هشتم(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در ابتدای این همایش، پس از خیر مقدم حجت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیام تصویری رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان و خانواده‌های معظم شهدا به نمایش درآمد و نمایندگانی از گروه‌های مختلف مقاومت اسلامی به مرثیه‌سرایی در وصف شهدا پرداختند.

استکبارستیزی؛ آموزه اهل‌بیت(ع)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در این مراسم با تأکید بر اینکه مبارزه با مستکبران، آموزه راهبردی مکتب اهل‌بیت‌(ع) است، اظهار کرد: به همه شما خانواده‌های محترم و معزز مدافعان حرم و جبهه مقاومت خوشامد عرض می‌کنم. اینکه چنین‌اجتماع مبارکی در جوار بارگاه قدسی امام‌رضا(ع) شکل گرفته، باید این شرایط و مراسم را به فال نیک گرفت. باید هم این‌طور باشد و این‌گونه محافل نورانی در این‌طور اماکن مقدس و متبرکی شکل بگیرد؛ زیرا ما مقاومت در برابر مستکبران را از مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) آموخته‌ایم.

مشهد میزبان دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت

وی افزود: خدا رحمت کند حضرت امام(ره) را؛ او در مکتب اهل‌بیت(ع) رشد کرد و تربیت یافت تا این روحیه مقاومت و ایستادگی که امروز در سیره راهبردی انقلاب اسلامی وجود دارد، از ماحصل آموزه‌های نورانی او به ما برسد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: غیر از مقام عرشی و ملکوتی ائمه اطهار(ع)، مبارزه با مستکبران در لحظه‌لحظه سیره اهل‌بیت‌(ع) نیز به چشم می‌آید. حدیث سلسلة‌الذهب که در نیشابور از لسان مطهر حضرت‌رضا(ع) بیان شد، خط بطلانی بر همه غاصبان تاریخ بود و حضرت تصریح کرد که قرآن و حق در کلام و عمل امامت استمرار پیدا می‌کند و هدایت الهی فقط از طریق حکومت دینی میسر خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی درنهایت، تأکید کرد: راه صریح و سریع توحید، توسل و بهره‌گیری از حاکمیت دینی، امامت و ولایت فقیه در دوران غیبت است و از خدا می‌خواهیم که تا فرج امام‌زمان(عج)، ما را در این راه پرفیض موفق بگرداند.

تألیف ۵۷ عنوان کتاب به محوریت سیره شهدای مقاومت 

حجت الاسلام علی شیرازی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه و دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت نیز در این مراسم اظهار کرد: سرآغاز این حرکت در دوم فروردین ۱۳۹۸ با توصیه شهید حاج قاسم سلیمانی رقم خورد و امروز با حضور خانواده شهدا از کشورهای لبنان، عراق، فلسطین، افغانستان، پاکستان و سوریه اجلاسیه کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در بارگاه منور رضوی در حال برگزاری است.

مشهد میزبان دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت

وی افزود: تلاش‌های کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حوزه‌های مختلف با برگزاری سه یادواره شهدا در استان‌های مازندران، خوزستان و کرمان در سال ۱۴۰۰ تداوم پیدا کرد.

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: فعالیت‌های این کنگره در حوزه تالیف کتاب منجر به چاپ ۵۷ عنوان کتاب با موضوعات شهید سلیمانی، فرماندهان، سرگذشت‌نامه، همسران شهدا، یادداشت، پژوهش و تاریخ شفاهی شد.

وی با بیان اینکه برخی از آثار تألیفی به زبان‌های خارجی ترجمه و چاپ شده است، ادامه داد: هر کدام از این آثار اگر چه زندگی یک سرباز است ولی در آن چهره یک ملت مجاهد دیده می‌شود و فانوس روشنی است که در دنیای تاریک امروز سوسو می‌زند و راه را به ما نشان می‌دهد.

حجت الاسلام شیرازی با اشاره به این مطلب که آثار تالیف شده در جایزه جلال آل‌احمد، جایزه سرلشکر شهید حسین همدانی و کتاب سال دفاع مقدس حائز رتبه شده‌اند، تصریح کرد: تلاش کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با برگزاری اجلاسیه پایان نمی‌یابد و کار برای شهدا ادامه خواهد یافت.

پایان پیام/

کد خبر 1770382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha