هر روستا باید تبدیل به یک سلول جهش کشور شود/ باید از فرصت‌ها برای شکوفایی و پیشرفت استفاده کرد

سعید جلیلی گفت: نمی شود عده ای با فساد، رانت و تسهیلات و اعتبارات بانکی کشور استفاده کنند اما ۵۰ درصد از مردم حتی یکبار هم تسهیلات بانکی نگرفته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان، سعید جلیلی امروز (دوشنبه ۱۱ تیر) در جمع مردم گرگان در مصلی وحدت گفت: مردم استان گلستان در حوادث مختلف نشان دادند که چگونه از انقلاب خود پاسداری می کنند و چگونه با همه قدرت به سمت پیشرفت و جهش کشور حرکت می کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: استان گلستان، استانی تنوع از قومیت ها، مذاهب و مباحث مختلف است و یک مجموعه ای از ظرفیت های خدادادی را دارد.

وی با بیان اینکه امروز خداوند همه فرصت ها را در اختیار مردم استان گلستان قرار داده است، ادامه داد: یک فرصت دیگر این مردم و جوانان عزیز هستند و همه شان دارای تحصیلات خوب هستند. اینها نه تنها باید شغل داشته باشند بلکه هر کدام می توانند برای کشور افتخار آفرینی کنند و کشور ما را در عرصه های مختلف جهش دهند.

جلیلی اظهارداشت: مردم گلستان فرصت های بسیار ارزشمندی دارند و از روستاهای خوب و حاصلخیز برخوردار است، هر روستای آن باید یک سلول جهش کشور شود.

وی گفت: شرط این جهش و پیشرفت این است که این مردم را ببینیم و برای مردم احترام قائل شویم و حقوق مردم را در اختیارشان قرار دهیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نمی شود عده ای با فساد، رانت و تسهیلات و اعتبارات بانکی کشور استفاده کنند اما ۵۰ درصد از مردم حتی یکبار هم تسهیلات بانکی نگرفته باشند.

وی گفت: اگر امام بزرگوار با انقلاب اسلامی حرکتی را در این مملکت شروع کرد که امروز به نقطه‌ای رسیدیم که همه دنیا اعتراف می‌کنند ایران یک قدرت نه تنها منطقه‌ای بلکه تاثیرگذار در معادلات جهانی است، به خاطر شما مردم بوده است.

جلیلی افزود: ملت ما در طول قرن‌های متمادی نشان داده که اگر وحدت و انسجام بین اقوام باشد تولید قدرت شده است، همین استان گلستان شاهد خوبی بر وحدت و انسجام است.

وی ادامه داد: اگر همبستگی ملی بین قومیت‌ها تولید قدرت ایجاد کرده به خاطر این است که اقوام و مذاهب باعث افزایش قدرت هستند و نه کاهش آن و این مسیر ادامه خواهد یافت.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در همین گلستان شاهد بودیم که چه موفقیت‌هایی می‌تواند شکل بگیرد و امروز اگر فرصت‌های زیاد و ارزشمندی در این استان است، نیاز به برنامه ریزی دارد.

وی با بیان اینکه در روز جمعه دوباره مسیری مانند سال ۱۴۰۰ انتخاب شود، گفت: شهید آیت رئیسی عزیز ظرفیت‌ها را شناخت، خلیج گرگان را شناخت، پتروشیمی گلستان را شناخت، در حالی که در هشت سال قبل اینها متوقف شده بودند اما دولت سیزدهم آنها را به حرکت دارد.

جلیلی افزود: گلستان دارای ظرفیت هایی همچون؛ کشاورزی، جنگل، دامداری، معادن، گردشگری و شیلات است و باید با برنامه ریزی درست و با استفاده از ظرفیت روستا و مردمان سختکوش آن، نیروهای شایسته و شرکت‌های دانش بنیان در چهار سال آینده احیا و به قله رسانده یا حداقل نزدیک به آن شویم.

وی اظهارداشت: با همه این ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که خداوند در اختیار ملت ایران و مردم گلستان قرار داده نباید جوانان ما بیکار باشند و باید از این فرصت‌ها برای شکوفایی و پیشرفت استان استفاده شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر از یک جهان فرصت صحبت می شود، این فرصت‌ها را در گلستان به بهترین شکل می بینیم.

وی با بیان اینکه باید یک ایران جهش و یک استان جهش ایجاد شود، گفت: این ممکن نیست مگر اینکه هر ایرانی و هر زن و مرد و هر جوان و نوجوان این کشور احساس کند که توانایی ایفای نقش پرشکوهی را دارد.

جلیلی افزود: امروز در آستانه انتخاباتی حساس قرار داریم، برخی نگاهشان این است که با بیان ضعف‌ها و مشکلات، ناامیدی ها را القا کنند و در این میان راهکارهای تجربه شده هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم را بیان می‌کنند، اما وقتی از آنها سوال می‌کنیم چگونه این مشکلات و ضعف‌ها را  حل می‌کنید، می‌گفتند با چند قدرت که بیشترین دشمنی را داشتند، توافق و امتیاز بدهیم تا چرخ سانتریفیوژها بچرخد.

کد خبر 1770673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha