خانواده مهمترین نهاد اجتماعی در اسلام به شمار می‌رود

امام جمعه چناران گفت: خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: دین اسلام به عنوان مکتبی انسان‌ ساز، بیشترین توجه را به نهاد خانواده دارد از این رو، این نهاد مقدس را کانون تربیت می نامند.

امام جمعه چناران با اشاره به روز خانواده گفت: خانواده از ابتدای خلقت تاکنون به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده است.

وی افزود: نیک‌بختی و بدبختی جامعه انسانی را نیز به صلاح و فساد این بنا وابسته می‌دانند و هدف از تشکیل خانواده را تأمین نیازهای عاطفی و معنوی انسان از جمله دست‌یابی به آرامش می دانند.

حجت‌الاسلام تاجی خاطرنشان کرد: ارزش خانواده پیش از هر چیز بر پایه مودّت و دوستی بین اعضاء آن استوار شده است.

وی تأکید کرد: اعضایی که انجام حقوق متقابل، آنان را در کنار یکدیگر نگاه داشته و اگر این جریان بر اساس دوستی و تفاهم و برکنار از منیت ها ادامه یابد به کمال انسانی مورد انتظار خواهد انجامید.

روز مباهله نمایشگر جایگاه والای اهل بیت (ع) است

حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به روز مباهله اظهار کرد: داستان مباهله جایگاه والای اهل بیت (ع) را نزد پروردگار عالمیان در قرآن کریم به همه نشان می‌دهد لذا کتابی است که کسی نمی‌تواند خدشه‌ای به آن وارد کند.

امام جمعه چناران گفت: مباهله مشخص می کند که اهل بیت پیامبر چه کسانی هستند و به همین جهت اهمیت دادن به این داستان در حقیقت بسیاری از مسائل و اختلافات بین مذاهب را حل می‌کند.
وی افزود: اگر بدون تعصب به این داستان قرآنی نگاه شود، می تواند اختلافات امت را در مسائل کلانی مثل امامت حل کند.

امام جمعه چناران با اشاره به اهمیت روز مباهله خاطرنشان کرد: باعث تأسف است که جریان بسیار مهم مباهله که دارای اهمیت زیادی است نه تنها در جامعه اسلامی بلکه در میان علاقمندان به مکتب اسلام نیز ناشناخته مانده و مورد توجه قرار نمی‌گیرد بلکه بسیاری از بزرگان از اصل ماجرا و اتفاقات وارده در این روز ناآگاه هستند.

حجت الاسلام تاجی تأکید کرد: حیات پر فراز و نشیب زندگی پیامبر (ص) حوادث و مسائلی بسیاری دارد و مباهله یکی از مهمترین حوادثی است که در ماه ذی‌الحجه و مصادف با عید غدیر واقع شده که این مسئله نمی‌تواند اتفاقی باشد.

خبرنگار: ملیحه مداح

کد خبر 1770808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha