«آرامش»، بهترین نعمت الهی و فلسفه وجودی خانواده است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: خداوند مرد را برای زن و زن را برای مرد خلق کرده تا در کانون گرم خانواده آرامش و اطمینان خاطر یابند و آرامش بهترین نعمت الهی و فلسفه وجودی خانواده است.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با گرامیداشت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده گفت: خداوند مرد را برای زن و زن را برای مرد خلق کرده است تا تشکیل خانواده بدهند و در کانون گرم خانواده آرامش و اطمینان خاطر یابند و در واقع «آرامش» بهترین نعمت الهی و فلسفه وجودی خانواده است.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: انسان یک موجود عاطفی است و این صفت بر سایر قوا غلبه دارد، لذا با خواندن عقد شرعی، محبت و مودت که دو میوه مهم آن درخت خواهد بود بوجود می آید.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: در روایات است که دوست داشتن زنان و همسران ار اخلاق انبیاست ولی گاهی با بی مبالاتی این کانون محبت، تبدیل به نفرت و بغض و کینه و در نهایت منجر به جدایی می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: زن و شوهر بایستی از عوامل تنش زا همچون عیب جویی، فخرفروشی، توقعات بی جا و عدم همکاری و لج بازی و چشم و هم چشمی و ایرادگیری و حرص و طمع جدا پرهیز کرد.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: مهارت زبانی، ابراز محبت و تشکر از زحمات یکدیگر و تمکین در امر زناشویی، سبک کردن بار و هزینه زندگی و به رخ نکشیدن افتخارات یکدیگر، غمخوار یکدیگر بودن، مراقبت ازسرمایه های خدادادی و رسیدگی به تعلیم و تربیت فرزندان و داشتن زبان عذرخواهی در وقت انجام خلاف و پذیرش سریع عذر از طرف مقابل و خدامحوری در همه امور خانواده و داشتن توسل و زیارات اماکن مقدسه و تفریح سالم و سایر از عوامل تقویت کننده محبت است.

 امام جمعه آران و بیدگل به نقش خانواده در حل مشکلات اجتماعی اشاره کرد و گفت: تشکیل خانواده براساس الگوها و معیارها و ارزش های صحیح، از یکسو پیوند روشنی با حلّ مشکلات خانوادگی و نابسامانی های شخصی و از سوی دیگر رابطه مستقیم با حلّ مشکلات اجتماعی دارد.

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: زندگی زناشویی یک زندگی مشترک است برای هدف عالی که همان رسیدن به کمال است. می دانیم در رسیدن به قله ها همیشه مشکلات وجود دارد، پس زندگی مشترک بدون مشکلات نیست فقط باید مدیریت کرد و قوه جاذبه آن مهربانی و گذشت است.

کد خبر 1770868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha