سهم گسترده خانواده در انتخابات پرشور

دبیر ستاد خانواده و زنان و رییس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت روز خانواده طی پیامی تأکید کرد که "خانواده ایران" و "خانواده ایرانی" در کنار همه آزمون های تاریخی خود و در کشاکش همه مجاهدت ها در مسیر شدن‌های مستمر و هم زمان با تلاش برای اثبات همه ارزش های اصیل، در جریان مواج امتحان و آزمون دیگری نیز قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ دکتر فهیمه فرهمندپور، دبیر ستاد خانواده و زنان و رییس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت روز خانواده طی پیامی تأکید کرد که "خانواده ایران" و "خانواده ایرانی" در کنار همه آزمون های تاریخی خود و در کشاکش همه مجاهدت ها در مسیر شدن‌های مستمر و هم زمان با تلاش برای اثبات همه ارزش های اصیل، در جریان مواج امتحان و آزمون دیگری نیز قرار دارد.

مشروح این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"خانواده"در معارف قرانی، آیتِ اِلهی، وامدار مودت و رحمت در تشکیل و ارزانی بخش سکینه و آرامش در غایت و تسهیلگر مسیر طاعت و بندگی جمعی و بالاخره، پیش برنده جامعه در مسیر پیشرفت مادی و سعادت معنوی است.
این گوهر الهی و جوهر کمال، در فرهنگ کهن ایرانی نیز همواره ارزشی تام و جایگاهی رفیع داشته و هرگز با سایر پیوندها و گونه های دیگر مناسبات انسانی و جمعی، همتا و قابل قیاس تلقی نگردیده است.


انقلاب اسلامی اما، وجوه دیگری از نقش آفرینی این هسته بی بدیل تقدس و مهرورزی را عرضه کرد و زمینه های جدیدی از اثربخشی ماندگار پیوندهای ناگسستنی معناساز را به نمایش گذارد و شکوه و عظمت وفاداری و فداکاری توامان میان آنانی که یکدیگر را دوست می دارند و در مسیر عشق هایی بزرگتر و معنابخش تر از یکدیگر می گذرند را در جهان معاصرِ درگیر هوس و شهوت و ماده و صورت به رخ کشید.
"خانواده"، اینک در مواجهه با گردبادهای فرهنگ مهاجم مادیِ فاقد معنا و در تعارض با صورت های غیرواقعی از تعلق هوس آلودِ منهای تعهد و در نبرد با دنیای مجازیِ به دور از حقیقت، بیش از هر زمان دیگر نیازمند تقویت و محتاج تاب آوری و در جستجوی آب حیات برای ماندگاری و جاودانگی است.

آنچه امروز در غزه می گذرد، داستان های دلکش عشق های جاودانه و دل های مالامال از شوق وصال و اندوه طاقت سوز فراق است که در ساحت واقع خودنمایی می کند و غزل های عاشقانه و اسطوره های کهن را زندگی می بخشد و معنا می گسترد و این بار آنها را نه در قالب کتاب و نقل و قصه، که در زندگی، زندگی می کند.
اینک و در این روزها، هم زمان با ایام شریف ماه ذی‌الحجه و بخصوص در مناسبت شیرین روز خانواده، "خانواده ایران" و "خانواده ایرانی" در کنار همه آزمون های تاریخی خود و در کشاکش همه مجاهدت ها در مسیر شدن های مستمر و هم زمان با تلاش برای اثبات همه ارزش های اصیلی چون فطرت، ایمان، سلامت، وفاداری و تعهد، و مقابله با همه تهاجم های گوناگون نظیر هوس های گناه آلود، فضای ناسالم مجازی، هجمه انواع هم زیستی های فطرت ستیز و انواع آسیب های اجتماعی دیگر، در جریان مواج  امتحان و آزمون دیگری نیز قرار دارد. آزمون انتخاب میان تردید در حضور فعال و سرنوشت ساز سیاسی - آنچنان که دشمنان از او می خواهند و بدان تشویقش می کنند - و حضور شوق آفرین و پرنشاط و حداکثری در میدان تعیین سرنوشت و اثبات ماندگاری ارزش های جمعی و آرمان های سترگ انقلابی -آنچنان که امام جامعه از آنان می طلبد و آنان را بدان می خواند و فرمان می دهد- به راستی خانواده ایرانی کدام را برمی گزیند؟
"ستاد راهبری خانواده و زنان" و "شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان" شورای عالی انقلاب فرهنگی با تکیه به تجربیات تاریخی و نتایج آزمون های مستمر در مسیر جامعه شریف و خانواده های نجیب ایرانی، زنان و مردان و جوانان خردمند، تعالی طلب و مسؤولیت شناس این مرز و بومِ کهن و ماندگار، اطمینان دارد که در این آزمون نیز شکست راه نداشته و ناکامی، دستاورد محتوم دشمنان و بدخواهان این ملت خواهد بود.
این ستاد با تاکید مجدد بر اهمیت حضور گسترده همه خانواده های ایرانی در دومین دوره انتخابات دولت چهاردهم، اصل این حضور و البته انجام بهترین انتخاب را هوشمندانه ترین و ایمن ترین راه عبور از گذرگاه های سخت تاریخی و برون رفت از چالش های پیش روی این مُلک با عظمت دانسته، امیدوار است آحاد ملت ایران در سایه تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری، آرمان های امام و شهدا بویژه سردار عزیز و شهدای خدمت را تحقق بخشیده، زمینه سازان دولت کریمه ظهور باشند. ان شاءالله
و علی الله فلیتوکل المتوکلون

فهیمه فرهمندپور
دبیر ستاد خانواده و زنان
و رییس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی

کد خبر 1770887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha