هم‌افزایی بسیج و کانون‌های مساجد در نهضت مشارکت انتخابات

همزمان با چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نهضت مشارکت بسیج مساجد و محلات با کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گرما بخش تنور انتخابات شده است.

خبرگزاری شبستان:

در آستانه چهاردهمین دور دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم و این انتخابات را در شرایطی برگزار می کنیم که در پرواز اردیبهشت رئیس دولت سیزدهم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را که در راه خدمت به ملت در تلاش بودند در حادثه ای از دست دادیم.

بعد از شهادت آیت الله رئیسی به دستور رهبر انقلاب و بنابر قانون اساسی زمینه برای انتخابات ریاست جمهوری فراهم و در هشتیم تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و امروز انتخابات به دور دوم کشیده شده است و انتخابات ۱۵ تیر، نیازمند مشارکت گسترده و حضور آگاهانه ملت ایران در پای صندوق های رای است.

امروز همچون ابتدای انقلاب تا کنون شاهد توطئه های دشمنان داخلی و خارجی برای خدشه دار کردن این انقلاب و کمرنگ نشان دادن حضور مردم، ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه به ویژه در بین قشر جوان و نوجوانان و همچنین تلاش در راستای عدم حضور و مشارکت مردم در پای صندوق های رای هستیم.

اما دشمنان باید بدانند که نیروهای انقلابی و مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران نیز بیکار نمی نشینند و گوش به فرمان رهبر و ولی امر خود، این توطئه ها را همچون سال ها و سنوات گذشته خنثی خواهند کرد و در انتخابات ۱۵ تیر ماه با مشارکت گسترده خود بار دیگر نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

نهضت مشارکت بچه های مساجد استان مرکزی گرما بخش تنور انتخابات

با استعانت از درگاه خداوند متعال و درآستانه برگزاری دوردوم چهاردهمین مرحله ازانتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به نقش و جایگاه ارزنده مساجد در امر بصیرت افزایی و روشنگری آحاد مردم جامعه، نهضت افزایش مشارک انتخابات با استفاده از شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج استان مرکزی که یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی  برای بصیرت افزایی به شما رمی روند؛ ایجاد شده است.  

توجه به فرمایش حکیمانه و راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر انجام فعالیت های کانون های مساجد با همکاری بسیج و ضرورت هم افزایی  جهت ضریب دادن به حضور هر چه بیشتر آحاد مردم در پای صندوق های رای؛ به منظورافزایش شوق آوری وحضور آحاد مردم وانتخاب آگاهانه فرد اصلح  ذیل راهنماییهای ائمه محترم جماعات مساجد و سایر متصدیان و متولیان فعال مسجد  دستور کار این روزهای سرنوشت ساز است.

همکاری کانون های مساجد و سپاه در نهضت مشارکت انتخابات ریاست جمهوری

کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج محلات استان مرکزی نیز در این روزها با همدلی و همراهی به  برگزاری برنامه های مختلف پرداخته اند که خوشبختانه این برنامه ها با حضور گسترده اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان روبرو بوده است.

مرتضی انقانی، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی مشارکت حداکثری در انتخابات را امری ضروری دانست و گفت: ملت ایران باید آگاه و هوشیار باشند و با حضور گسترده خود توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه های بسیج مساجد و محلات و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان به برگزاری برنامه هایی مختلف پرداخته اند، افزود: برگزاری جلسات روشنگری و بصیرت افزایی از جمله این برنامه ها بوده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مشارکت گسترده در انتخابات تضمین کننده آینده درخشان برای کشور است، ادامه داد: بچه های مسجد همواره پای کار انقلاب بوده و هستند و امروز با همدلی وهمراهی در راستای بصیرت افزایی تلاش می کنند.

انقانی اضافه کرد: بچه های مسجد (کانون های مساجد و بسیج محلات) با برنامه های مختلف به شور انتخابات کمک می کنند چرا که می دانند حضور گسترده در این عرصه سیاسی اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به دنبال دارد.

مساجد کانون روشنگری و بصیرت افزایی

نهضت مشارکت بچه های مساجد استان مرکزی گرما بخش تنور انتخابات

سرهنگ محسن خلجی، مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزی نیز با بیان اینکه مساجد مهمترین پایگاه های اسلامی، دینی، سیاسی، فرهنگی و ... هستند، گفت: نقش این پایگاه های دینی و اسلامی باید بیش از پیش پررنگ شود و کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت مشارکت مردم در این انتخابات، افزود: مساجد می توانند کانون روشنگری باشند که در این راستا با همدلی و همراهی های انجام شده بین بسیج محلات و کانون های مساجد استان بحمدلله شاهد روشنگری و آگاهی بخشی هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بنا به دستورات اسلامی مردم باید در امور خود و جامعه خود مشارکت داشته و بی تفاوت نباشند، گفت:  مشارکت مردم از اصلی ترین اصول اجتماعی و رشد فردی و امری دینی است که باید به آن توجه شود.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزی با تاکید بر هر فردی در مورد رشد و پیشرفت جامعه خود مسئول است، ادامه داد: انتخابات یک صحنه سیاسی و اجتماعی است که سرنوشت آینده کشور را مشخص می کند بنابر این همه وظیفه داریم و مسئول هستیم که در سرنوشت خود مشارکت کنیم.

سرهنگ خلجی با بیان اینکه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج بیشتر قشر جوان و نوجوان هستند، بیان کرد: همدلی و همراهی این دو نهاد می تواند بسیار موثر در امور مختلف باشد بنابر این ما در استان مرکزی با همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ فعالیت و برنامه های خوبی را تدوین کرده ایم تا هم از موازی کاری جلوگیری کرده و هم در کنار یکدیگر به تربیت نیروهای انقلابی، مسجدی و متدین بپردازیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات روشنگری و افزایش مشارکت در آستانه انتخابات، گفت: حضور و مشارکت حداکثری پشتوانه ای برای نظام و سبب افزایش مشروعیت و مقبولیت آن می شود و این مهم در این جلسات تبیین می شود.

نهضت مشارکت بچه های مساجد استان مرکزی گرما بخش تنور انتخابات

کد خبر 1770948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha