شاخص مقاوم‌سازی در خراسان جنوبی به ۶۰.۹ درصد رسید

تنها گفت: شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان خراسان جنوبی از ۵۳ درصد اکنون به ۶۰.۹ درصد در دولت سیزدهم رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، قاسم تنها امروز چهارشنبه (۱۳ تیر) در نشست خبری با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در استان اظهار کرد: از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن در سال ۱۳۵۸ تاکنون هزار و ۵۹ طرح هادی تهیه شده که ۲۴۷ طرح در بازه سه ساله اخیر بوده است.

وی در ادامه گفت: تاکنون از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، طرح هادی در ۷۶۱ روستا اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان واگذاری‌ زمین از سال ۵۸ تا قبل از دولت سیزدهم ۲۲ هزار و ۷۳۷ قطعه بوده است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۹ هزار و ۲۶۳ قطعه واگذاری زمین و ۲ هزار و ۴۱۶ هکتار تأمین و تملک زمین انجام شد.


تنها از صدور ۱۱ هزار و ۵۳۷ جلد روستایی و شهری در خراسان جنوبی در دولت سیزدهم خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۷ هزار و ۵۷۶ واحد روستایی مقاوم‌سازی شده است و شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی از ۵۳ درصد اکنون به  ۶۰.۹ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه براساس تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مسکن، ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن سپرده شده است، بیان کرد: در این راستا در خراسان جنوبی متولی ساخت مسکن در ۳۰ شهر به بنیاد مسکن واگذار شده است که تاکنون در این شهرها ۶۱ هزار و ۵۱۶ متقاضی ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز ساخت ۱۴ هزار و ۱۳۵ واحد مسکونی در خراسان جنوبی، اضافه کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۳۶۱ واحد به مرحله اجرای فونداسیون رسیده و ۸ هزار و ۸۰۱ متقاضی اسکلت و ۵ هزار و ۳۸۸ متقاضی هم سفت‌کاری را به اتمام رسانده‌اند.

وی بیان کرد: از این تعداد سه هزار و ۱۲۴ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند و ساخت ۲ هزار ۱۲۴ واحد هم با اخذ پایان کار به اتمام رسیده‌ است و تا هفته دولت افتتاح خواهد شد.

کد خبر 1770963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha