سرمایه‌گذاری هلدینگ شیمی‌کیا در خراسان جنوبی

موذنی‌کیا از سرمایه‌گذاری هلدینگ شیمی‌کیا در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مکانی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برای استقرار واحد تولید چسب های ساختمانی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی،شهاب موذنی‌کیا امروز چهارشنبه (۱۳ تیر) در رویداد کوآپ تجارت در روستای بادامشک بیرجند اظهار کرد: هلدینگ شیمی‌کیا اولین شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید چسب‌های صنعت و ساختمانی و برخوردار از فناوری نانو است.


وی درباره علت حضور در خراسان جنوبی پاسخ داد: با توجه به وجود معادن زیاد، ظرفیت ها، تخصص ها و ایده‌های ارزشمند در این استان امید است محصولات معدنی را پس از فراوری به سایر کشورها صادر کنیم.

مدیر هلدینگ شیمی‌کیا که در کشور عمان نیز دو هلدینگ البناء الفاخر التجاره و الخلیج الذهبی را مدیریت می‌کند از سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و افزود: مکانی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برای استقرار واحد تولید چسب‌های ساختمانی اختصاص یافته است.


موذنی‌کیا در ادامه رویکرد و هدف هلدینگ یاد شده را در مرحله اول کارآفرینی و اشتغالزایی و سپس صادرات محصول تولید شده به کشورهای همسایه  بیان کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ماشین آلات در حال نصب است و هفته آینده پروژه راه اندازی و در مرحله اول برای شش نفر اشتغال ایجاد می‌شود البته ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر در برنامه است.

مدیر هلدینگ شیمی‌کیا اضافه کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری شخصی و همکاری دو بانک در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود.

به گفته وی، خاک و سیمان استان خراسان جنوبی۸۰ درصد مواد اولیه برای راه‌اندازی پروژه را تأمین  می‌کند.

موذنی‌کیا با بیان اینکه در این رویداد راهنمایی‌ها و تجربیات خود به منظور توسعه تجارت در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهد، ادامه داد: در زمینه ثبت شرکت و  انتقال فناوری  نیز نشستی نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت معادن خراسان جنوبی بسیار بالا است تاکید کرد: قصد ما این است که از همه ظرفیت‌ها تا حد ممکن در زمینه فراوری، فناوری و صادرات استفاده و از خام‌فروشی جلوگیری شود.

مدیر هلدینگ شیمی‌کیا گفت: خراسان جنوبی این ظرفیت را دارد و می توان با استفاده از ظرفیت فراوان معادن آن، حتی مانع استفاده از چاه‌های نفت شد.

وی به شناخت خود از ظرفیت‌های خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در چند سفر و از طریق تور گردشگری با ظرفیت‌ها، منابع و جذابیت‌های آن خراسان‌جنوبی آشنا شدم.

کد خبر 1771011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha