از ظرفیت کانون‌های مساجد برای هدایتگری و شورآفرینی انتخابات استفاده شود

به گفته حجت الاسلام حکیمی فر، جوانان مسجدی می توانند با تبلیغ چهره به چهره و دعوت برای حضور حداکثری در انتخابات و هدایتگری نقش آفرین باشند.

حجت الاسلام حکیمی فر، امام جمعه شهر دندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان به ضرورت حضور حداکثری در پای صندوق های رای اشاره کرد و گفت: این حضور به تشکیل یک دولت قوی برای رفع مشکلات مردم منجر خواهد شد.


وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب اصلح گفت: وقتی به اندیشه امامین انقلاب درعمر با برکت انقلاب اسلامی نگاه کنیم نقش مردم به عنوان پایه و اساس تصمیم گیری مشهود است. بنای جمهوری اسلامی با حضور و مشارکت مردم در صحنه شکل گرفته است. 


وی با تاکید بر اینکه انتخابات به عنوان یکی از مولفه های قدرت به شمار می رود، تصریح کرد: تقویت نظام با مشارکت حداکثری در انتخابات رخ می‌دهد، حضور مردم در پای صندوق های رای موجب حل مشکلات داخلی کشور و از نگاه مجامع بین‌المللی موجب تقویت پایه های قدرت کشوری که بر پایه مردم سالاری دینی شکل گرفته است، می شود.


امام جمعه شهر دندی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در عرصه های سیاسی بالاخص انتخابات، افزایش قدرت بین المللی را در پی دارد، افزود: حضور گسترده در پای صندوق های رای نشاط اجتماعی و شادی جمعی را در پی خواهد داشت و موجب تزریق خون تازه در رگ های نظام جمهوری اسلامی ایران می شود. 


وی اضافه کرد: حضور گسترده در پای صندوق های رای موجب مایوس شدن دشمن برای طرح توطئه بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران می شود. حضور مردم در صحنه انتخابات، تعیین کننده است؛ تمام منافقین و بدخواهان انقلاب با این مشارکت گسترده مایوس تر خواهند شد. 


حجت الاسلام حکیمی فرد با تاکید بر اینکه این انتخابات نمادی از قدرت جمهوری اسلامی در عرصه مردم سالاری است، تصریح کرد: حضور مردم در پای صندوق های رای موجب حیات دوباره در ارکان نظام می شود. 


امام جمعه شهر دندی به نقش مساجد و استفاده از ظرفیت این مراکز برای دعوت از عموم مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره کرد و افزود: همانطور که بنیانگذار کبیر انقلاب تاکید کردند، مساجد سنگر است و باید این اماکن را به عنوان یک مجموعه عظیم تولید فکر و اندیشه و حرکت و پویایی در جامعه دانست. همانطور که مساجد در ابتدای انقلاب و دفاع مقدس نقش محوری داشتند، امروز هم مساجد می توانند با همین محوریت به بهترین وجه ایفای نقش کنند و هر اندازه دشمن با تبلیغات گسترده در شبکه های معاند موجب ایجاد شبهه در نسل جوان شود، با محوریت مساجد و ارکان آن بصیرت افزایی کرد. 


وی به نقش اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در دعوت از عموم مردم بالاخص رای اولی ها برای مشارکت در انتخابات اشاره کرد و افزود: جوانان مسجدی می توانند با تبلیغ چهره به چهره و دعوت برای حضور حداکثری در انتخابات و هدایتگری نقش آفرین باشند. مساجدی که محور هستند می توانند در انتخابات نقش هدایتگری بر عهده گرفته و دعوت به حضور حداکثری کنند.


حجت الاسلام حکیمی فر با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز با توجه به گستردگی که در سطح مساجد دارند می توانند در دعوت رای اولی ها و نسل نو به حضور در پای صندوق‌های رأی نقش آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: می توان از ظرفیت بچه‌های مسجدی برای تبیین و روشنگری نسل نو استفاده کرد. نسل امروز با شبهات بسیاری که از طریق شبکه های معاند در حال نشر است، مواجه هستند و اگر کانون های مساجد تولید محتوای مناسب که اقناع کننده نسل نو باشد، تولید کنند می توانند در بحث هدایتگری و شورآفرینی در انتخابات موثر باشند. 


امام جمعه شهر دندی با یادآوری اینکه رای اولی ها در یک بلوغ سیاسی و نشاط اجتماعی قرار دارند، یادآور شد: اگر این افراد به درستی هدایت شوند آنها هم در تعیین سرنوشت کشور سهیم می شوند. 


وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای شاهد حماسه ای دیگر در کشور بوده و با انتخاب فرد اصلح منطبق بر شاخصه های مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن نگاه انقلابی و دوری از تجملات، زمینه آبادانی و توسعه کشور را فراهم کنیم.

کد خبر 1771014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha