سرود ارتباط تنگاتنگی با نوجوانان و جوانان دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرود از آنجایی که یک مسئله فرهنگی و هنری جامع پذیر بوده و ارتباط تنگاتنگی با نوجوانان و جوانان دارد، به نسبت سایر مقوله‌های هنری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین تجلیل از هنرمندان عرصه سرود با محوریت مجموعه فرهنگی، تربیتی «پسران خورشید» کانون فرهنگی و هنری الرحمن، مسجد جامع صاحب الزمان(عج) یاسوج به همت قرارگاه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد.

«امین درخشان» در این آئین، گفت: سرود به عنوان یکی از نمادهای اصیل اوایل انقلاب اسلامی است که مردم و جوانان ما همواره در ابتدای راه انقلاب اسلامی، حوزه فرهنگ و هنر و از نمادهای جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی را با مسئله سرود می‌شناختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: واقعیت این است سرود با اهمیت بسیار بالایی که دارد یکی دو دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به یک حلقه مفقوده بین فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شده و چه بسا در خود مدارس نیز ما به سرود بی‌توجهی کردیم.

وی ادامه داد: به لطف الهی بعد از این وقفه‌ای که در سرود در سطح کشور ایجاد شد، ابتدای دولت شهید رئیسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سایر نهادهای فرهنگی به مسئله سرود توجه مضاعفی داشته و نمونه آن این است که اتفاقات خوبی در حوزه سرود به ویژه در استان به همت نوجوانان در حال شکل‌گیری است.

درخشان یادآور شد: سرود از آنجایی که یک مسئله فرهنگی و هنری جامع پذیر بوده و ارتباط تنگاتنگی با نوجوانان و جوانان دارد، به نسبت سایر مقوله‌های هنری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید بیش از پیش به آن توجه لازم صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به لطف الهی به همت خانه سرود استان کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه «پسران خورشید» اتفاقات خوبی حتی در همان سال‌هایی که به مسئله سرود توجهی صورت نمی‌گرفت، این مجموعه با تلاش خود آثار فاخری را تولید کردند و از افتخارات حوزه فرهنگ نیز همین گروه «پسران خورشید» هستند.

وی بیان کرد: تندیس‌هایی نیز که در جلوی جایگاه وجود دارد بخشی از افتخارات مجموعه فرهنگی «پسران خورشید» بوده که در هر برنامه و جشنواره‌ای که حضور پیدا می‌کردند، مقام‌های برتر را کسب کردند.

درخشان گفت: با همین ظرفیت سنجی که این مجموعه داشته و سراغ داریم، به این واقعیت رسیدیم که خانه سرود استان را با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان راه اندازی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی سه هفته گذشته خانه سرود استان کهگیلویه بویراحمد راه اندازی شد و کارهای فاخر و ارزشمندی نیز پیش بینی شده که با عقد تفاهم‌نامه در حال شکل‌گیری جهش و رویش‌های جدیدی در حوزه سرود استان به عنوان یک هنر سالم، فاخر، ارزشمند، جامعه پذیر که از اهمیت بالایی برخوردار است، هستیم.

وی افزود: با تولید آثاری که برای حوزه سرود به ویژه توسط مجموعه فرهنگی «پسران خورشید» پیش بینی شده، اتفاقات خوبی نه تنها در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان بلکه در سایر شهرستان‌ها در حال شکل‌گیری است.

درخشان ادامه داد: خلاء جدی در حوزه سرود وجود داشت که به لطف الهی این فعالیت در دو هفته گذشته در استان آغاز شده و این موضوع به صورت جد مورد حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آثار خوب و ارزشمندی در حوزه سرود در استان باشیم.

این مسئول فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ضمن تقدیر و تشکر از والدینی که فرزندان خود را در این حوزه تشویق و ترغیب می‌کنند، از دکتر جمشیدی نیز که با خلاقیت، کارآمدی و وقت گذاشتن یک ظرفیت متمایزی نسبت به سایر زمینه‌ها در حوزه سرود در سطح استان ایجاد کرده و امروز وظیفه ما نیز حمایت از این ظرفیت و جوانان و نوجوانانی است که در این حوزه فعالیت دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم همه ما وظیفه مشارکت در این انتخابات مهم و سرنوشت ساز به عنوان یک وظیفه انقلابی و اسلامی را داریم.

درخشان گفت: هر چند که مشارکت اصل و اساس مسئله انتخابات است اما در جهت تداوم تحقق آرمان‌های شهدا و اصیل انقلاب اسلامی همه ما در مسیر تحقق رسیدن به هدف نهایی که همان انتخاب اصلح است، گام برداریم و در این انتخابات پرشور که حاصل آن مشارکت سیاسی و حضور حداکثری مردم انقلابی ما است را شاهد باشیم

کد خبر 1771055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha