شور انخاباتی در مساجد استان قم/ اجرای ۵ گروه سرود کانون های مساجد در سطح شهر

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم همگام با سراسر کشور با توجه به رسالت خود در این روزها با برگزاری برنامه های مختلف، به دنبال ایجاد شور انتخاباتی برای مشارکت حداکثری هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، مسجد در نگاه  اسلام نهادی اجتماعی، فعال، موثر و حاضر در صحنه است، پیروزی انقلاب اسلامی موجب احیای نگاه ناب اسلام در همه بخش‌ها شد و در مورد مسجد هم همین‌گونه بود؛ امروز خوشبختانه در استمرار این احیاگری آثار مسجد در جریان بیداری اسلامی به خوبی قابل دیدن است.

طراحی دلپذیر حاکمیت علوی و نبوی با مدل حضور فعال موثر و تأیید شده مردم در همه عرصه‌های حاکمیتی یکی از ویژگی‌های برجسته انقلاب و نظام است. در این نگاه انتخابات نقطه حساس و برجسته‌ای است که تجلی اراده عمومی در ساختار حاکمیتی کشور در همه سطوح و مراحل خواهد بود.

انتخابات نقش مهمی در تأمین آبرو، عزت ملی و رشد اعتماد عمومی و نشاط اجتماعی مخصوصا تأمین کرامت ملی دارد، در نگاه زیبای دین به عرصه حاکمیت در گذشته مسئله بیعت را داشتیم که بروز رسانی شد و امروز به انتخابات تبدیل شده است.

مساجد با ارائه اطلاعات کامل و صحیح در مورد فرآیند انتخابات، تربیت شهروندی، تشویق به مشارکت فعال و ایجاد جوی انگیزشی می‌توانند در تقویت پایه‌های دموکراسی و حقوق شهروندی در جامعه سهیم باشند.

اهالی مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان اعضای این جامعه، باید به آگاهی از اهمیت حضور موثر در روند تصمیم‌گیری‌های سیاسی پرداخته و از مساجد به عنوان منابع آموزشی و معنوی استفاده کنند.

 در همین راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم نیز برای گرم تر کردن تنور انتخابات در این ایام با برگزاری برنامه های مختلف چه در سطح مسجد و محل و چه در سطح شهر به ایفای نقش پرداخته اند.

از جمله این برنامه ها می توان به فعالیت ۵گروه سرود از کانون های مختلف در میادین اصلی شهر، بوستان ها و به طور کلی مکان های عمومی اشاره کرد.

همچنین برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مساجد و رفع شبهات نسل جوان در خصوص انتخابات، برگزاری جلسات سخنرانی و تبیینی در خصوص ضرورت شرکت در انتخابات و تشریح نکات مهم تبیینی سیاسی و اجتماعی با حضور روحانیت و مدیران فرهنگی مساجد از جمله دیگر برنامه های کانون های مساجد است.

برگزاری حلقه های معرفتی ویژه نوجوانان و جوانان به ویژه رای اولی ها نیز از برنامه هایی است که با هدف ایجاد زمینه برای انتخاب اصلح و حضور پرشور در انتخابات در مساجد و کانون ها برگزار می شود.

برگزاری مسابقات مختلف از جمله «نامه به همسایه» برای دعوت از آنان برای شرکت پرشور در انتخابات، رای دادن بچه ها در روز انتخابات در صندوق کودکان و نوجوانان در مدرسه یا مسجد محله به همراه قرعه کشی و...از دیگر برنامه های کانون های مساجد قم است.

همچنین  اجرای تریبون آزاد در محلات مختلف و بوستان ها، فعالیت در فضای مجازی با تولید محتواهای ارزشمند در راستای حضور حداکثری و ویژگی های کاندیدای اصلح و... از دیگر برنامه های کانون ها و مساجد قم در راستای هرچه پرشورتر شدن انتخابات است.

کد خبر 1771090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha