مساجد در راستای ارتقای مشارکت و شور انتخاباتی پویا و فعال هستند

حجت الاسلام عسگری گفت: مساجد و پایگاه‌های فرهنگی در راستای ارتقای مشارکت، شور انتخاباتی و نشاط اجتماعی پویا و فعال هستند.

حجت الاسلام مصطفی عسگری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به نقش مساجد در ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشارکت، گفت: مسجد اساسا خود به تنهایی یک رسانه و زمینه ارتباطی بین طبقه حکمران و مردم در تمدن اسلامی است.

امام جمعه موقت سرپل ذهاب افزود:مساجد همیشه بسیج کننده مردم به ویژه در دوره معاصر و دوران دفاع مقدس داشته است. قطعا در عرصه انتخابات مسجد به عنوان یک عامل تعیین کننده به تقویت مشارکت مردم کمک کرد و فراهم کننده حضور گسترده آنها در تعیین سرنوشت خودشان بود.

وی خاطر نشان کرد:  امام جماعت و مردم محله می توانند بعنوان یک موتور محرک باشند که سایر افراد را به دنبال خود می کشند همچنین اثر گذار ترین افراد در مساجد متولد می شوند.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات وظیفه دینی و اسلامی ما است، تصریح کرد: علمای دین در این زمینه نقش برجسته ای دارد و امام جماعت و مردم محله می توانند بعنوان یک موتور محرک باشند که سایر افراد را به دنبال خود می کشند همچنین اثر گذار ترین افراد در مساجد متولد می شوند.  

حجت الاسلام عسگری اظهار کرد: مشارکت بالا در انتخابات موجب مایوس شدن دشمنان، افزایش اقتدار نظام اسلامی، افزایش وحدت و امنیت در جامعه می‌شود و حضور در پای صندوق‌های رأی و مشارکت در تعیین سرنوشت مملکت قطع یقین تحولات اساسی را در کشور به دنبال دارد.

کد خبر 1771127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha