به وقت انتخاب، برای سرنوشت کشور / ثمرات بالای مشارکت حداکثری به خود مردم بر می‌گردد

همدان پایتخت تاریخ وتمدن ایران زمین، این روزها همزمان با دیگر نقاط کشور آماده خلق حماسه ای دیگر است، حماسه‌ ای که با حضور حداکثری مردم فهیم و ولایی این استان کار نیمه تمام را تمام خواهد کرد، تا یک بار دیگر برگ زرینی به افتخارات حماسی این کشور افزوده شود.

به گزارش خبرنگار شبستان از همدان، پانزدهم تیر ماه یک روز دیگر برای آفرینش حماسه سیاسی دیگری در کشور، حماسه ای که باید کار نیمه تمام را  تمام کرد و چهار سال آینده کشور را به دست فردی سپرد که با آگاهی و بصیرت مردم ایران انتخاب خواهد شد.

مشارکت حداکثری در انتخابات پانزدهم به آن اندازه مهم و اثرگذار است که رهبر معظم انقلاب نیز در جمع مدیران و اساتید مدرسه عالی شهید مطهری فرمودند: «این انتخابات بسیار مهم است و هر کسی به اسلام، جمهوری اسلامی، ‌پیشرفت کشور، ‌ بهبود اوضاع و پرکردن خلاءها علاقه مند است، ‌روز جمعه پانزدهم تیرماه این علاقه را با مشارکت در انتخابات نشان دهد».

همدان پایتخت تاریخ وتمدن ایران زمین این روزها  همزمان با دیگر نقاط کشور آماده خلق حماسه ای دیگر است، حماسه‌ ای که با حضور حداکثری مردم فهیم و ولایی این استان کار نیمه تمام  را تمام خواهد کرد، تا یک بار دیگر برگ زرینی به افتخارات حماسی این کشور افزوده شود.

 جمعه ۱۵ تیر ماه، مردم  جای جای این سرزمین پهناور نیز با حضوری پررنگ در تعیین سرنوشت شان، برگ دیگری از تاریخ سیاسی کشور را ورق زنند،  مردمی که هیچ گاه پشت این نظام و انقلاب را خالی نکردند و بی شک با حضور حماسه ای خود یک بار دیگر با آرمانهای امام و شهدا و رهبری عهد می‌بندند و عظمت انقلاب را به رخ تمام بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی خواهند کشاند.

 بی شک حضور حداکثری مردم بنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب  مبنی بر مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در دور دوم انتخابات  بسیار مهم بوده و  مردم بصیر و آگاه این استان نیز همپای دیگر هموطنمانمان با  انتخابی آگاهانه همراه با مشارکتی پرشور در پای صندوق‌های رأی، بار دیگر ولایت‌مداری و عشق به میهن و نظام را به منصه ظهور  خواهند رسانند.

به وقت انتخاب، برای سرنوشت کشور / ثمرات بالای مشارکت حداکثری به خود مردم بر می‌گردد

  ثمرات بالای مشارکت حداکثری به خود مردم بر می‌گردد

حجت الاسلام علی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان ضمن قدر دانی از حضور  پر شور و حداکثری مردم برای شرکت در دور اول انتخابات  چهاردهمین دوره ریاست جمهوری  گفت: کانون های مساحد همدان نیز در راستای مشارکت حداکثری مردم و همچنین انتخاب فرد اصلح برنامه های مختلفی را در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری داشتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان  همدان ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم بویژه مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در انتخابات ریاست جمهوری  افزود: بی شک حضور و مشارکت پرشور ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری برای کشور ثمرات بسیاری به دنبال خواهد داشت.

 وی بیان کرد: این حضور ضمن خنثی کردن توطئه‌های آشکار و پنهان دشمنان قسم خورده این سرزمین بلندآوازه، موجب افزایش همبستگی، ارتقاء سرمایه اجتماعی و تقویت وحدت ملی می‌شود.

حجت الاسلام عزیزی افزود: انتخابات علاوه بر آنکه «حق اجتماعی» است یک «مسئولیت شرعی» و تکلیف الهی است. از این رو، همگان موظفیم که در اداء این تکلیف، اهتمام جدی داشته باشیم.

  وی ادامه داد: از نگاه مقام معظم رهبری در گزینش رئیس جمهوری باید به موازین اسلامی پای ‌بند بوده و «مردمی بودن»، «به کار گیری همه ظرفیت های کشور» «تخصص و کار آمد بودن»   «توان و نشاط انجام کار و همچنین چشم نداشتن به خارج از مرزها  از ویژگی های فرد اصلح  است.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان تصریح کرد: برگزاری جلسات بصیرتی، حضور در بین مردم و برنامه های فرهنگی به صورت چهره به چهره در راستای انتخاب اصلح،   همکاری و هماهنگی برای برگزاری انتخابات و شعب اخذ رای در سطح مساجدی که به عنوان شعبه اخذ رای بوده و... از برنامه های کانون های مساجد همدان در راستای برگزاری انتخاباتی پر شور و سالم برای مشارکت حداکثری در  چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی کانون های مساجد همدان است.

به وقت انتخاب، برای سرنوشت کشور / ثمرات بالای مشارکت حداکثری به خود مردم بر می‌گردد

 مشارکت بالا امنیت و اقتدار نظام را تامین می‌کند

حجت الاسلام مهدی ارتقایی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه  مقدس جمهوری اسلامی ایران  بر پایه مردم سالاری دینی بوده و نقش مردم در حکمرانی دینی بر کسی پوشیده نیست گفت: مقام معظم رهبری  در سخنرانیها و دیدارهای خود به نقش اصلی مردم تاکید داشتتند و اینکه حرکت ما نه به سمت غرب و نه شرق است بلکه  پایه و اساس کشور ما مردم هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان  ضمن تقدیر از حضور و مشارکت مردم  در دور اول انتخابات ریاست جمهوری افزود:  این حضور و همراهیث مردم باید در دور دوم انتخابات بیشتر شود چرا که این حضور باعث  ناامیدی دشمنان خواهد شد.

حجت‌الاسلام ارتقایی با بیان اینکه  مردم ما همیشه پای کار انقلاب  بوده و هستند، گفت:  رای ندان و مشارکت نکردن در انتخابات هیچ گته به نفع ما نیست  و  اگر مشارکت پایین بیاید دشمن از این مشارکت پایین بر علیه نظام و سوءاستفاده برای پمپاژ ناامیدی در سطح جامعه بهره می‌برد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: مردم باید مصلحت بالاتر را برای رأی دادن در نظر بگیرند قهر با صندوق جای تسویه حساب و گلایه نیست و در این بزنگاه مشارکت بالا امنیت و اقتدار نظام را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به لزوم تبیین لزوم مشارکت بالا بیان کرد: جامعه مذهبی ما، شبکه مبلغین، هیئات مذهبی نباید صحنه را ترک کنند و باید با اعمال نفوذ بالایی که دارند حتی با گفتگوی چهره به چهره لزوم و تأثیر حضور در انتخابات را تبیین کنند.

به وقت انتخاب، برای سرنوشت کشور / ثمرات بالای مشارکت حداکثری به خود مردم بر می‌گردد

باید به دنبال مشارکت حداکثری باشیم

ابراهیم محمدی‌منش نیز با تاکید بر اینکه همه ما فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می‌شود، باید به دنبال حضور و مشارکت حداکثری باشیم، افزود: وقتی بر اساس قوانین کشوری انتخاباتی برگزار می‌شود و مردم در این انتخابات شرکت می‌کنند، علاوه بر ایجاد اقتدار کشور، امنیت کشور را افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه ملی ملایر افزود:  انتخابات ریاست جمهوری بالاترین مقام اجرایی کشور و در واقع اجرا کننده تمام سیاست‌های نظام است، رئیس جمهوری که با انتخاب مردم وارد عرصه می‌شود، از مقبولیت ویژه‌ای برخوردار است و در نتیجه منجر به ایجاد امنیت و عظمت می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاهیان در انتخابات و عمل عالمانه و آگاهانه در این عرصه گفت: از دانشگاهیان انتظار می‌رود با آموزش و تبیین مناسب در جامعه بصیرت افزایی کنند و با موضع‌گیری‌های سنجیده، قانون‌مند و علمی خود و استدلال برنامه‌های کاندیداها به کیفی‌سازی انتخابات و انتخاب بهترین کاندیدا منجر شوند.

رئیس دانشگاه ملایر نقش دانشجویان در این انتخابات را نقشی کلیدی برشمرد و تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند در آگاهی‌سازی و فعال کردن جامعه و ایجاد فضای نقد، گفت‌و گو، بررسی و ایجاد انگیزش در جامعه جوان کشور و همچنین در شور و نشاط انتخاباتی موثر باشند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم رئیس‌جمهور مجری قانون باشد، فارغ از مسائل سیاسی عمل کند و از همه اقشار و طیف‌های جامعه برای اداره جامعه استفاده و به جوانان اعتماد و فضا را برای فعالیت جوانان فراهم کند.

محمدی‌منش با اشاره به اینکه  رئیس‌جمهور باید بتواند مسیری را که در سه سال گذشته شکل گرفته و با شهادت آیت الله رئیسی ناتمام ماند، ادامه دهد افزود: نقد، نظریه، مناظره، استفاده از دیدگاه‌های مختلف، فراهم‌سازی فضا و بستر مناسب برای انتخاب اصلح و حضور حداکثری مردم در انتخابات و خدمت‌رسانی به متولیان انتخابات از جمله اقدامات دانشگاه ملایر در راستای افزایش مشارکت بوده است.

کد خبر 1771129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha