«خدمت در بهشت»؛ تحقق آرزوی خادمی محدود در بارگاه رضوی

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: طرح «خدمت در بهشت» به خاطر تحقق آرزوی کسانی که به دلایلی شرایط خدمت دائمی با شرایط فعلی آستان قدس رضوی را نداشته ولی خواهان خدمت به صورت محدود در حریم قدسی رضوی هستند طراحی شده است.

امین بهنام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: خدمت در حرم مطهر رضوی یکی از موارد درخواستی عاشقان امام هشتم(ع) است ولی افرادی هستند که آرزومند ارائه خدمت در حریم ملکوتی رضوی اند اما به دلایلی از جمله شرایط سنی، مدرک تحصیلی و یا نداشتن فرصت کافی نمی‌توانند به‌صورت خدمه یا خادم‌یار در حرم مطهر، خدمت‌رسانی نمایند. لذا طرح خدمت در بهشت برای رسیدن به این مهم طراحی شده است.

وی افزود: تولیت معزز آستان قدس رضوی برای جامه عمل پوشاندن به آرزوی این گروه از دلدادگان به ساحت مقدس حضرت رضا (ع)، به شورای معاونین دستور دادند که سازوکاری طراحی و راه‌اندازی شود که زمینه ارائه خدمت این افراد به‌صورت محدود حتی به‌صورت یکی دو ساعت در حرم مطهر رضوی فراهم شود. این شورا نیز طرح «خدمت در بهشت» را طراحی و آماده اجرا کرده است.

«خدمت در بهشت»؛ تحقق آرزوی خادمی محدود در بارگاه رضوی
معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی تصریح کرد:  این طرح از ایام دهه کرامت به‌صورت غیررسمی آغاز به کار کرد. این طرح مدتی به‌صورت آزمایشی و پایلوت اجرا شد تا آسیب‌های آن شناسایی و برطرف شود و پس از آن از ابتدای دهه ولایت و هم‌زمان با عید سعید قربان طرح خدمت در بهشت به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد.

گام اول خدمت در بهشت برای برادران است

بهنام با بیان اینکه طرح «خدمت در بهشت» در گام اول برای برادران راه‌اندازی شده است تاکید کرد: ارائه خدمت در این بخش هم به‌صورت فردی و هم به‌صورت گروهی است. خدمت به‌صورت فردی با ارائه کارت شناسایی معتبر و به‌صورت گروهی که شامل گروه‌های دانشجویی، گروه‌های جهادی و یا هیئات مذهبی است که با ارائه معرفی‌نامه از محل اعزام انجام می‌شود.

وی گفت: طبق نیاز سنجی‌هایی که انجام شده چند نوع خدمات موردنیاز به این افراد معرفی می‌شود و متقاضیان در هنگام تکمیل برگه ثبت‌نام نوع خدمت را از بین خدمات موردنیاز انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه ما فرصت تحقیق و بررسی حراستی برای این افراد را نداریم تبعاً خدماتی برای شرکت‌کنندگان در این طرح در نظر گرفته می‌شود که از لحاظ امنیتی در سطح پایینی باشد و همچنین تماس کمتری با زائر داشته باشند.

«خدمت در بهشت»؛ تحقق آرزوی خادمی محدود در بارگاه رضوی
معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی یادآور شد: علاوه بر این یک باری از دوش مجموعه برداشته شود. این خدمات شامل کارهای نظافتی، غبارروبی، پرکردن جا مُهری‌ها، خدمات پهن کردن و جمع‌کردن فرش، جمع‌کردن استکان‌های چایخانه، بخش ویلچر و صندلی چرخ‌دار، خدمت به زائران در بخش حریم حرم و... است.

وی ادامه داد: هر یک از این افراد در هر بخشی که ارائه خدمت می‌کنند ملزم به رعایت شرایط و ضوابط خاصی هستند و مسئول آن بخش بعد از اتمام خدمت یک نمره ارزشیابی به آنها می‌دهد و اگر در آینده نیز این فرد قصد ارائه خدمت داشته باشد چنانچه نمره ارزشیابی او مطلوب باشد می‌تواند به خدمت خود در همان بخش ادامه دهد در غیر این صورت، امکان ارائه خدمت به وی میسر نخواهد بود.

«خدمت در بهشت»؛ تحقق آرزوی خادمی محدود در بارگاه رضوی

بهنام بیان کرد: متقاضیان می‌توانند با دردست‌داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی، شناسنامه) به‌صورت حضوری به دفتر خدمت در بهشت واقع در جنب درب شرقی ایوان عباسی صحن انقلاب (روبروی پنجره فولاد) مراجعه و برگه ثبت‌نام را پر کنند. تلفن دفتر برای طرح پرسش‌های احتمالی ۰۵۱۳۲۰۰۹۵۱۹ است.

وی تصریح کرد: متقاضیان بعد از تکمیل برگه ثبت‌نام در یک جلسه کوتاه آموزشی - فرهنگی که در اداره آموزش حرم مطهر رضوی واقع در پیر پالان‌دوز برای آنها برگزار می‌شود شرکت کرده و سپس به محل‌های خدمت خود هدایت می‌شوند.

پایان پیام/

کد خبر 1771183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha