مسئله معیشت مردم اولویت‌ رئیس‌جمهور باشد

حجت الاسلام رضوی اردکانی گفت: مسئله معیشت مردم باید هدف اولویت‌دار یک رئیس جمهوری باشد که روی کار می آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه های نمازجمعه امروز شیراز با یادآوری انتخابات و اینکه امروز حضور ارزشمند و سرنوشت ساز مردم و انتخاب اصلح است، گفت: خدا صریحا دستور می‌دهد که امانت را به اهلش دهید و حفظ امانت یک قانون است.

وی با اشاره به اینکه باید امانت را به اهلش برسانیم، افزود: امانت عام است شامل سرمایه مادی و معنوی می‌شود، اموال می‌شود، ثروت می‌شود، پست و مقام هم امانت است. مسئولیت‌ها، سرمایه‌های انسانی و... امانت است.

امام جمعه موقت شیراز گفت: اگر چه آنکه رای می‌دهد و چه آنکه رای می‌گیرد برای خدا باشد این مشکلات حل می‌شود خداوند مراقب اعمال ما است و سخنان را می‌شنود و کارهای ما را می‌بیند. 

وی ادامه داد: حفظ امانت و حکم عدالت حتی در جامعه‌های غیراسلامی هم زیربنای یک جامعه سالم و انسانی است و هیچ جامعه‌ای خواه مادی و خواه الهی بدون این دو اصل سامان نمی‌گیرد. نظامی سامان می‌گیرد که این دو اصل رعایت شود.

رضوی اردکانی اضافه کرد:اگر در امانت کوتاهی کنیم خیانت در امانت است، در حقیقت ادای امانت حفظ حقوق همه مردم است و اگر عدالت نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

به گفته وی، امروز دو وظیفه مهم و شرعی داریم یکی اینکه حضور پای صندوق رای تاکید امام و مقام معظم رهبری بود اگر حضور باشکوه باشد هر کس رئیس جمهور شود مشروعیت بیشتری دارد یک رای هم یک رای هست در این مرحله؛ یکی از بزرگان تفسیر مثال خوبی می زد می‌گفت برادران یوسف ۱۲ نفر بودند که تصمیم گرفتند یوسف را بکشند یک نفر گفت نکشیم و در چاه بیندازیم یک نظر ۱۱ نظر را برگرداند یوسف را در چاه انداختند و یوسف عزیز مصر شد پس پس یک رای خیلی اثر دارد.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه وظیفه مهم ما مشارکت قوی است یعنی حضور حماسی و دومین وظیفه ما انتخاب اصلح است این هم اصل قرآنی است، گفت: اگر کسی نیامد پای صندوق برداشت نکنند که غذا برای دشمن درست کنند، ۶۰ درصد انقلاب را قبول ندارند این خیلی عوام فریبی است و این تحلیل ها ظلم است.

وی بیان کرد: ممکن است عده‌ای عذر داشته باشد ولی انقلاب را قبول دارد البته ۴۰ درصد کم است برای ما مخصوصا در ریاست جمهوری ولی این ۶۰ درصد ضد نظام نیستند این برداشت‌های غلط یعنی بدبین کردن مردم به نظام که مسئولیت سنگینی دارد و ما باید روز قیامت جواب این حرف‌ها را بدهیم. 

رضوی اردکانی با تاکید بر اینکه نباید به امید خوشایند دشمنان قسم خورده اسلام عزتمان و شرفمان استقلال و قدرتمان را نادیده بگیریم این ملت امروز قدرتمند است، گفت: در اقتصاد گرانی و فشار است ولی گرانی در بسیاری از کشورها هست همین ترکیه که با آمریکا رفیق و اسرائیل در آن سفارت‌خانه دارد تورمش طبق اعلام رسمی ۶۲ درصد است.تورم ما ۴۰ درصد است و اگر شهید رئیسی زنده بود این تورم ۴۰ درصد را حل می‌کرد چون زیرساخت‌ها را درست کرد در این ۳ سال ۱۳ هزار کارخانه تعطیل شده شهید رئیسی راه انداخت کارگرانش سرکار هستند طرح هفت تپه و هپکو و کارخانه‌های زیادی دوباره شروع به کارکردند لذا ما باید انصاف داشته باشد چون دین جز انصاف نیست. 

وی با تصریح اینکه نباید خدای نکرده برای حفظ پست و مقامی روی همه چیز را خط بکشیم، گفت: این همه پیشرفت‌های زیاد و توسعه کشور را نباید سیاه نمایی کنید.رهبری فرمود: اگر کسی تصور کند بدون لطف آمریکا نمی توان کشور را اداره کرد او برای شما همکار خوبی نخواهد شد او ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهد کرد او خوب مدیریت نخواهد کرد آن کس که راهبرد دین و شریعت را مورد بی‌اعتنایی قرار دهد برای شما همکار خوبی نخواهد شد 

امام جمعه موقت شیراز با تاکید بر اینکه کسی را انتخاب کنید که اهل دین اهل شرعیت اهل انقلاب اهل اعتقاد کامل به نظام جمهوری اسلامی باشد، گفت: این نظام امانت است به فردی بسپارید که حفظ کند این امانت را باید عبرت بگیریم از دیگر نهضت‌ها، دو نهضت بود؛ یکی مشروطه بود که شکست خورد چون مردن با اختلاف داخلی از دشمن خارجی غافل شده و انگلیسی‌ها نقشه کشیدند و رضاشاه آمد حکومت رضاشاه محصول غفلت ما و دخالت خارجی است.

وی گفت: باید بدانیم دشمن در کمین است گرچه خدا هم در کمین است در این ۴۵ سال بسیاری از فتنه ها را خدا خنثی کرد  ولی حضور ملت خیلی موثر است باید از شکست نهضت مشروطه عبرت بگیریم که امانتداری نکردند و نتیجه آن رضاخان شد.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه مسئله معیشت مردم باید هدف اولویت‌دار یک رئیس جمهوری باشد که روی کار می آید، گفت: سعی کنیم نرخ مشارکت بالا برود البته مشارکت ۴۰ درصدی ریشه‌ها و عللی دارد مردم بصیر ما باید توجه کنند تا این مرحله آرا ملت ما قوی‌تر و بیشتر باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به سالروز دستور کشف حجاب توسط حکومت رضاخان گفت: ۵ محرم ۲۱ تیر قیام تاریخی مردم مشهد در مخالفت با کشف حجاب رضاخانی و حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و کشتار عجیبی که رضاشاه برای مسئله حجاب انجام داد، مردم مسلمان بودند اما رضاخان خانم و دخترانش را در قم آورد و در محضر علما کشف حجاب کرد.یک نفر فریاد زد رضاخان از خدا بترس اینجا حرم حضرت معصومه است چرا خانواده‌ات کشف حجاب کردند دستور داد آنقدر زدندش که مرحوم حاج عبدالکریم حائری او را نجات داد.مسئله حجاب مسئله اسلامی ما است، حجاب یعنی حفظ عفت و حیای زن. 

رضوی اردکانی ادامه داد: موقعی که خانم خدای نکرده بخواهد همه زیبایی‌اش را به نامحرم نشان دهد این بیشتر در معرض خطر است تا آنکه محجبه است و حجاب یعنی پوشش؛ نمی‌گوییم حتما چادر البته چادر حجاب برتر است اما مانتو و روسری درست باشد و حجاب‌های نیم بند هم انشاالله درست می کنند.

وی اظهار کرد: مسئله حجاب یک واجب شرعی است و در نظام دینی و اخلاقی حفظ حرمت و شخصیت زنان و دختران واجب است و باید نگذاریم در اثر بی‌مبالاتی به ورطه فساد یا فحشایی که در غرب هست کشیده شوند.
ما نمی‌خواهیم کشورمان مثل اروپا و آمریکا باشد، اسلام برای تطهیر و تزکیه و انسان‌سازی آمده است.مکتب شهوت را اسلام کنترل کرده است و اگر همه شهوت باشد یک کشور را به لجن می‌کشد.در اسپانیا همینطور شد؛ مسلمان شدند اما رها کردند و غربی‌ها آمدند با فحشا و شراب و منکرات اسپانیا را از دست مسلمانان گرفتند و بعد هم مسیحی کردند.جمهوری اسلامی می‌خواهد خانواده‌ها وقتی دخترشان بیرون می رود خیالشان راحت باشد، ممکن است دختر هم اهل فساد و بدی نباشد اما وجود دارند تعدادی که مثل گرگ هستند و هزاران اتفاقات می‌افتد که در دادگاه‌های خانواده دیده می شود.طلاق‌های زیاد، سقط جنین و... همه نتیجه لاابالی‌گری است.

وی با اشاره به اینکه خانواده باید متین، باشخصیت، باحیا و باغیرت باشد و اسلام از ما خواسته که این را حفظ کنیم و طوری نباشد که به یک حکم واجب شرعی بی‌اعتنا باشیم، گفت: مسئله حجاب مهم است و باید به آن توجه کرد و مردم در سال ۱۳۱۴ شمسی در مسجد گوهرشاد خیلی شهید دادند برای کشف حجاب رضاخانی به عنوان روز عفاف و حجاب. حیا برای زن و غیرت برای مرد یک اصل فطری و انسانی است، آیا این بد است؟جمهوری اسلامی این را می‌گوید.

به گفته وی، مسئله امر به معروف و نهی از منکر مهم است و اصلا قیام امام حسین(ع) برای همین بود، در قرآن هم آیه زیاد داریم که در سوره آل عمران آیه ۱۰۴ فرموده است که حتما باید یک عده از شما دعوت کنند به خوبی‌ها و نهی از منکر کنند و رستگاران اینها هستند.

کد خبر 1771362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha