گردش مالی پتروشیمی‌ها و شرکت نفت و گاز گچساران در بانک‌های استان انجام شود

امام جمعه یاسوج گفت:گردش مالی پتروشیمی‌ها و شرکت نفت و گاز گچساران در بانک‌های استان انجام شود تا بانک‌های استان توانایی لازم را برای پرداخت تسهیلات و وام به مردم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند در آیاتی از سوره نور همه ما را به پاکدامنی و پاک چشمی نصیحت فرمودند که یکی از شاخص‌های انسان متقی و مومن، همین مسئله است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج مسئله حجاب و عفاف به عنوان دستور الهی را یادآور شد و گفت: در روز حجاب و عفاف تعدادی از مومنین در مسجد گوهرشاد توسط حکومت پهلوی اول رضا شاه ملعون به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار نفر در این حادثه به شهادت رسیدند، افزود: جرم آنها این بود که اهل رعایت حجاب و عفاف بودند.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: خداوند در بخشی از آیات سوره نور می‌فرماید «ای پیامبر، به مردان مومن بگو که چشم‌های خود را از گناه باز دارید و به نامحرم نگاه نکنید، دامن‌های خود را پاک نگه دارید».

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: خطرناک‌ترین آلودگی برای یک انسان مومن، مسئله آلودگی دامن است که انسان را از عالم والا ساقط می‌کند.

وی یکی از مهم‌ترین عامل‌های رشد و شکوفایی انسان در مسئله اخلاق و معنویت را مسئله پاکدامنی و پاک چشمی دانست و بیان کرد: خداوند می‌فرماید «این بهترین زندگی برای زن و مرد مومن است که زندگی عفیفانه داشته باشند، ای پیامبر به زن‌های مومن و اهل ایمان بگو که چشم‌های خود را از حرام باز دارند و دامن‌های خود را پاک نگه دارند».

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه زندگی انسان باید عفیفانه باشد و مثل حیوانات نیز نباشد و زنان مومنه زینت‌های خود را نیز از نامحرم نگه دارند، گفت: حجاب و عفاف قانون خداوند بوده و فلسفه احکام الهی را ما همیشه نمی‌دانیم که گاهی ما علت حکم داریم و یک فلسفه و حکمت حکم داریم.

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج خاطرنشان کرد: علت‌ها معمولاً در پیشگاه خداوند مشخص بوده و ما زیاد از آنها اطلاعی نداریم، ولی تحلیل و حکمت‌ها را انسان می‌تواند درک کند.

وی یادآور شد: اساساً فطرت خود انسان و همه جوامع بشری و انسانی با ولنگاری اخلاقی میانه خوبی ندارد و این کار را تایید نمی‌کند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه مسئله و فلسفه حجاب آثار و برکات بسیاری دارد، یادآور شد: یکی از آنها مسئله تحکیم روابط خانواده و ایجاد صمیمیت بین زن و مرد در یک خانه است.

امام جمعه شهر یاسوج اظهار کرد: اگر یک زن یا مردی ولنگار و چشم چران بود، چنین انسانی نمی‌تواند یک روابط پاک و صمیمانه‌ای در خانواده ایجاد کند.

وی به جنبه‌های اجتماعی حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: یک انسان ولنگار هیچ گاه نمی‌تواند ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی خود را به منصه ظهور برساند.

آیت الله حسینی تاکید کرد: زنان ظرفیت‌های بسیاری دارند و اگر در دامن گناه و معصیت گرفتار شدند، نمی‌توانند ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی خود را تحقق ببخشند.

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، روز مالیات را یادآور شد و افزود: امروز بسیاری از کشورها و جامعه بشری امورات جامعه را با مالیات اداره می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه اخذ مالیات باید منصفانه باشد و مردم باید مالیات را به عنوان یک وظیفه ملی و اجتماعی بدانند، ادامه داد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود در استان که مالیات آنها در خارج از استان پرداخت می‌شود، باید مالیات آنها در خود استان پرداخت شود.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: گردش مالی برخی از پتروشیمی‌های فعال در استان نیز متاسفانه در برخی از استان‌های دیگر بوده و سود آنها عاید استان ما نمی‌شود.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: اگر پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی گچساران و شرکت نفت و گاز گچساران گردش مالی آنها در بانک‌های استان باشد، بانک‌های به راحتی می‌توانند تسهیلات به مردم استان پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: دولتمردان این مطالبه مردم ما که بنده از همین تریبون آن را مطالبه می‌کنم که گردش مالی پتروشیمی‌ها و شرکت نفت و گاز گچساران در بانک‌های استان انجام شود تا بانک‌های استان توانایی لازم را برای پرداخت تسهیلات و وام به مردم داشته باشند.

آیت الله حسینی به آغاز ماه محرم الحرام اشاره کرد و گفت: محرم، ماه حزن انگیز و افتخارآفرین برای شیعه و جهان اسلام است، زیرا امام جامعه برای هدایت بشر و دفاع از دین خداوند با همه سرمایه خود به میدان آمد و در مقابل کفار، منافقین و کسانی که می‌خواستند اسلام را ساقط کنند، ایستادگی کرد و خداوند نام اباعبدالله الحسین علیه السلام را در هر دو عرش نوشت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج یادآور شد: خداوند به دلیل این حماسه‌ای که امام حسین علیه السلام خلق کرد، عظمتی به وی داد که می‌طلبد مراسمات ماه محرم باشکوه برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: باید ضمن قرائت زیارت عاشورا، قرآن، سخنرانی، نظم و امنیت نیز باید برقرار باشد و برنامه‌ها در ساعت مشخصی آغاز و در ساعت معین به پایان برسند.

آیت الله حسینی امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه عمومی برای همگان دانست و ادامه داد: این موضوع جزء فروع دین بوده ولی فرعی است که اصول بر آن استوار است، اگر نهی از منکر نباشد، فساد، فحشا، ولنگاری، کفر و ابتذال بر جامعه حاکم می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وقتی کفر، فساد و ولنگاری حاکم شود، دین خداوند نیز از بین می‌رود، افزود: طبق روایت اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد، اشرار بر انسان‌ها حاکم خواهند شد و باید در مقابل منکرات ایستادگی کرد.

وی در فراز پایانی خطبه ها شرکت در انتخابات را یک وظیفه ملی، شرعی، عقلی، قانونی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دینی و... دانست و ادامه داد: حضور در انتخابات یک مسئولیت در مقابل امنیت، توسعه، فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و ... کشور است.

آیت الله حسینی تاکید کرد: امروز رای دادن یک مسئله مهم سیاسی بوده و علاوه بر اینکه یک وظیفه قانونی و شرعی است، دشمن نیز نظاره‌گر این موضوع است.

امام جمعه یاسوج افزود: کسانی که رای نمی‌دهند به معنای مخالفت با نظام و اسلام نیست که شاید احساس مسئولیت بالایی ندارند و گاهی مشغول کار بوده و شاید فرصت شرکت در انتخابات را نداشته باشد.

وی گفت: شاید درصد اندکی مخالف باشند ولی کسانی که رای نمی‌دهند به عنوان مخالفت نیست، بلکه ناشی از بی‌حالی و بی‌حوصلگی است.

کد خبر 1771380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha