تخلفات انتخاباتی در خراسان جنوبی ثبت نشد

طالبی گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف مجریان و متصدیان انتخابات در استان نداشته‌ایم و متولیان وظایف خود را براسای قانون انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز (۱۵ تیر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق شواهد و قراین در شعب اخذ رای استان خراسان جنوبی شاهد  مشارکت پرشور مردم در این مرحله از انتخابات هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس شواهد میدانی حضور مردم در انتخابات پرشور و با اشتیاق است، گفت: با موافقت وزیر کشور و با توجه به این شور و اشتیاق و صف های طولانی رای در شعب، رای گیری از ساعت ۱۸ دو بار تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

طالبی ادامه داد: تمامی صندوق‌های اخذ رای قبل از ساعت ۶ صبح امروز در شعب مستقر بودند و دستگاه‌های احراز هویت نیز تا ساعت ۷:۳۰ دقیقه روشن و راس ساعت هشت فرآیند اخذ رای در تمامی شعب اخذ رای آغاز شد.

وی ادامه داد: الحمدلله در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری  شاهد صف‌های طولانی در خیلی از شعب شهری هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه از مردم خواست تا رای دهی را به ساعات پایانی موکول نکنند و با مراجعه به نزدیک ترین شعب در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه رای گیری تنها با دو مدرک هویتی کارت ملی و شناسنامه کد ملی دار انجام می‌شود، افزود: اگر با شناسنامه قدیمی جلد قرمز که کد ملی ندارد، حتما باید کد ملی خود را به همراه داشته باشند.

طالبی تصریح کرد: اگر فردی کد ملی به همراه نداشت، به نماینده فرماندار مراجعه کند چراکه موظف به تماس با ثبت احوال برای دریافت کد ملی رای دهنده است.

وی با بیان این مطلب که افراد بی‌سواد یا دارای نقص عضو یک نفر را برای نوشتن برگ رای به همراه داشته‌ باشند، افزود: از مردم خواستاریم تعرفه‌های اخذ رای را خوانا بنویسند و طبق قانون انتخابات کسی حق ندارند از تعرفه رای خود عکس بگیرد و منتشر کند که این کار خلاف قانون و جرم است.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این پس هم مجریان انتخابات مُر قانون را اجرا کنند تا انتخابات سالم و باشکوه را داشته باشیم، گفت: تاکنون گزارش مبنی بر تخلف مجریان و متصدیان انتخابات در استان نداشته‌ایم و متولیان وظایف خود را براسای قانون دنبال کرده‌اند.

کد خبر 1771446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha