افتتاح اولین مسجد و مرکز اجتماعی میان‌ادیانی در «بوشی» بریتانیا

اولین مسجد و مرکز اسلامی برای برطرف کردن نیازهای معنوی و تربیتی جامعه مسلمانان در «بوشی»، واقع در «هرتفوردشر» بریتانیا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «uk.news»، اولین مسجد و مرکز اسلامی برای برطرف کردن نیازهای معنوی و تربیتی جامعه مسلمانان در «بوشی»، واقع در «هرتفوردشر» بریتانیا افتتاح شد.

«حلقه اسلامی بوشی» اعلام کرد که این مسجد همچنین به عنوان یک مرکز اجتماعی در خدمت ساکنان مسیحی، یهودی و مسلمان خواهد بود و هیچ‌گونه تبعیضی برای ارائه خدمات میان ساکنان قائل نیست.

«حلقه اسلامی بوشی» که حامی اصلی ساخت مسجد در این منطقه است، خود یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای انجام فعالیت‌های اجتماعی در بوشی است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مسجد جدید دارای امکانات برای برگزاری مراسم دعا و نیایش، میزبانی رویدادهای اجتماعی، برگزاری کلاس‌های ورزشی، برگزاری گفتگوهای بهداشتی و تغذیه و سازماندهی باشگاه های جوانان است.

سخنگوی «حلقه اسلامی بوشی» گفت: همه ما بوشی را خانه خود می‌دانیم و بزرگ شدن در کنار جوامع مختلف از نظر ایمان، میراث، جهان‌بینی یا موارد دیگر برای ما یک موهبت بوده است.

وی افزود: ما از اینکه می‌توانیم فضایی برای جامعه قدیمی مسلمان بوشی داشته باشیم و میزبان آنها برای رویدادهای اجتماعی، کلاس‌های ورزشی و گفتگوهای آموزشی باشیم، هیجان‌زده هستیم.

سخنگوی «حلقه اسلامی بوشی» تصریح کرد که یکی از اهداف این مسجد گسترده کردن رویدادهای اجتماعی و ورزشی در کل جامعه بر اساس اصول و ارزش‌های اسلامی است.

وی افزود: ما مشتاقانه منتظر همکاری با جامعه گسترده‌تر بوشی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که بوشی مکانی است که می توانیم به آن افتخار کنیم و هدف اصلی «حلقه اسلامی بوشی» هم تشویق مشارکت همه اقشار در فعالیت‌های دینی و فرهنگی است.

سخنگوی «حلقه اسلامی بوشی» همچنین بر تعهد خود برای تبدیل بوشی به محلی برای وحدت و افتخار برای همه ساکنان آن تاکید کرد.

کد خبر 1771506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha