مشارکت ۵۸درصدی خراسانی‌ها در دور دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: واجدین شرایط رای در خراسان رضوی ۴ میلیون ۸۹۳ هزار ۳۲۷ نفر است که از این تعداد ۲میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۴۵ رای ماخوذه داشتیم که بیانگر مشارکت ۵۷/۹۸درصدی است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید هادی طباطبایی صبح شنبه (۱۶ تیرماه) ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با ارائه نتایج انتخابات استان اظهار کرد: خراسانی‌ها در این دوره نیز جز استان‌های پیشرو و دارای بیشترین مشارکت در انتخابات بودند و تقریبا میزان مشارکت حدود ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر بود.

وی با تاکید بر اینکه میزان مشارکت دور دوم از دور اول بیشتر بود  افزود: در مجموع ۴۵۶۷شعبه اخذ رای در استان داشتیم که از این تعداد ۳۵۰۸شعبه ثابت و ۱۰۵۹ شعبه سیار و ۲۸۲۱ شعبه شهری و ۱۷۴۶ شعبه روستایی بودند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: میانگین رای در هر شعبه بالای ۵۰۰ رای داشتند و ۵۶۷ شعبه نیز بالایی هزار رای داشتند. که این آمار نشان می‌دهد جانمایی دقیقی درشعب انجام شده و از اتلاف سرمایه و نیرو جلو گیری شده است.

وی افزود: بیشتری میزان رای در یک شعبه در گلبهار با ۱۹۲۰ رای و دومین شعبه نیز در حرم مطهر رضوی دارای بیشترین اخذ رای بوده اند. 

طباطبایی خاطرنشان کرد: واجدین شرایط رای در استان ۴ میلیون ۸۹۳ هزار ۳۲۷ نفر است که از این تعداد ۲میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۴۵ رای ماخوذه داشتیم که بیانگر مشارکت ۵۷/۹۸درصدی است. 

وی عنوان کرد: در خصوص آمار نامزدها آقای جلیلی یک میلیون و ۶۹۶ هزار و ۶ رای و آقای پزشکیان یک میلیون و هشتاد هزار و ۶۷۵ نفر رای داشتند. به عبارتی آقای جلیلی ۶۱ درصد و آقای پزشکیان ۳۹ درصد آرای خراسانی ها را به خود اختصاص داده آمد. 

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی یادآور شد: ترکیب جنسیتی رای دهندگان نیز ۵۲درصد بانوان و ۴۸درصد آقایان بودند. همچنین در میان رای دهندگان ۸۵درصد با کارت ملی رای دادند. 

پایان پیام/

کد خبر 1771537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha