فضای عمومی جامعه نیاز به تبیین و توجیه در مسئله امربه معروف و نهی از منکر دارد

تازه‌ترین اقدامات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان
فضای عمومی جامعه نیاز به تبیین و توجیه در مسئله امربه معروف و نهی از منکر دارد

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با تشریح آخرین اقدامات و فعالیت‌ها گفت: این دو فریضه در فضای عمومی جامعه باید تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی شجاع‌حیدری، یکشنبه(۱۷ تیر) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم؛ به هفته امر به معروف از ۱۷ تا ۲۴ تیرماه با شعار  "نهضت حسینی و گفتمان زینبی" اشاره و بیان کرد: باید در نگرش فرهنگی بانوان به مسئله امر به معروف بیشتر تلاش شود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان ورود به ماه محرم را ورود به معروف‌ها و خوبی‌ها؛ محرمی فکر کردن، حسینی اندیشیدن، ابالفضلی بودن و گام برداشتن در فرهنگ حسینی دانست.
وی با بیان اینکه محرم هم به جهت داشتن نمادهای ظاهری مثل پرچم و علم و... و هم به دلیل هدف امام حسین علیه‌السلام، نماد امر به معروف است؛ افزود: همه ائمه برای امر به معروف و نهی از منکر کار کردند اما امام حسین و یاران کار ویژه انجام دادند.
شجاع‌حیدری حادثه کربلا را نماد معروفی اندیشیدن و عمل کردن دانست و تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در محرم احیا شود.
وی سپس به فعالیت ۱۵۳ گروه جهادی در ۱۸ عرصه امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: بنا داریم این گروه‌ها را تا پایان سال به ۶۰۰ مورد برسانیم.
وی دیدار با خانواده شهدا، گردهمایی مبلغین، اجتماع فعالان امر به معروف در نمازجمعه این هفته، نشست با گروه‌های مختلف مثل هیئات مذهبی، حوزویان، دانشگاهیان و...انتشار ویژه‌نامه "خط معروف" و همایش بانوان زینبی را از جمله برنامه‌های این هفته فهرست کرد.
شجاع‌حیدری با اشاره به سه روش برای دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه منکرات گفت: ارسال گزارش دستی، اعلام از طریق پیام رسان ایتا با شماره
۰۹۰۱۸۱۳۷۲۰۹ و سامانه sooapp.ir(نرم‌افزار مطالبه‌گری هوشمندانه) که پنل مدیریتی روی آن ثبت شده، برای این امر منظور شده زیرا نهی از منکر سم‌زدایی از جامعه است.
وی با اشاره به اینکه نمایندگی ستاد به جز در دو شهرستان تازه تأسیس جازموریان و گنبکی، نمایندگی دارد؛ افزود: دادگاه و شعب ویژه پرونده‌های حامیان امر به معروف و نهی از منکر را خارج از نوبت رسیدگی می‌کند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان اعلام کرد: در حال حاضر چهار مفتوح در رابطه
توزیع ناعادلانه زمین در بردسیر، تامین منابع مالی یک پروژه آبرسانی در کرمان، دفاع از حقوق فردی و عدم رعایت قانون درباره زمین و کاربری داریم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه تراز امر به معروف و نهی از منکر باید به تراز نظام اسلامی برسد؛ تصریح کرد: در فضای عمومی نیاز به تبیین و توجیه وجود دارد.

کد خبر 1771730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha