دومین سوگواره شاعران حسینی در شهرستان مُهر برگزار شد

دومین سوگواره شاعران حسینی همزمان با ایام محرم با حضور مسئولین و جمع کثیری از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در شهر گله‌دار شهرستان مهر برگزار شد.

دبیر دومین سوگواره شاعران حسینی بخش گله دار لامرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس گفت: به مناسبت آغاز ماه محرم الحرام و همزمان با روز شعر آیینی و بزرگداشت یاد و نام شاعران محتشم کاشانی مشفق گله داری و راغب فالی در اولین شب از ماه محرم الحرام مراسم دومین سوگواره شاعران حسینی با حضور ۱۸ نفر از شاعران آیینی از شهرستان‌های مهر، لامرد، داراب و شهرستان‌های عسلویه استان بوشهر و پارسیان استان هرمزگان و با شرکت شیخ مصطفی نوری امام جمعه اهل سنت شهر گله‌دار و جمعی از مسئولین و عاشقان خاندان عصمت و طهارت در محل حسینیه حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهر گله‌دار با شکوه خاص برگزار شد.

اسدالله برومند اسامی شاعران شرکت کننده در دومین سوگواره شاعران حسینی بخش گله‌دار که اشعار آنها در کتابی با همین عنوان به چاپ رسیده را عباس آخوندزاده، محمد رفیع طاهری، سید عبدالعلی علوی، محمد حسین فرهادی، سید روح الله باقری، علی نظری کاکاوندی، محمد قریشی، محمد محمدی (جاودان)، محمود خاتمی (خاتم)، سید ابوالفضل هاشمی، محمد رستمی، حسین لاری، ( عازم) عبدالرضا پورآریا، عاطفه ماندنی‌پور، حسن حسینی، نجمه مصدقی، مریم آبگشا و زهرا آب در یاد کرد.

دبیر سوگواری شاعران حسینی بخش گله‌دار گفت: این مراسم معنوی و بافضیلیت با مرثیه سرایی و عزاداری مداح اهل بیت(ع) سید داوود میرطالبی همراه بود.

وی از همکاری و همراهی شورای اسلامی و شهرداری گله‌دار، دفتر امام جمعه بخش گله‌دار، امام جمعه و روحانیت اهل سنت گله‌دار، سازمان تبلیغات اسلامی گله‌دار، اداره آموزش و پرورش منطقه گله‌دار و دیگر نهادهای فرهنگی بخش گله‌دار تقدیر و تشکر کرد.

شایق و راغب بنیانگذار تعزیه های شهرستان های لامرد و مهر بودند که بیش از ۹۰سال قبل در این منطقه با اشعار خود شاهکار کردند و در این مسیر سنگ تمام گذاشتند.

همچنین ادیب آسمانی سیدابوالحسن موسوی (شایق) اهل علم و فاضل بود که پدرش سیدهاشم از فرزندان سید علی البحرانی از سادات بحرین بود که در سال ۱۳۲۷هجری قمری به ملکوت اعلی پیوست و پیکر مطهرش در قبرستان شاه حسن لامرد به خاک سپرده شد، و سید اسدالله راغب (فالی) نیز که فرزند سیداحمد عالمی فاضل و شاعری دانا وتوانا بود در سال ۱۳۴۰ هجری قمری در قبرستان مسجد جامع فال از توابع گله دار به خاک سپرده شده است.

خبرنگار/ محمود صابری زاده

کد خبر 1771757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha