مشهد مهیای محرم شد

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: به مناسبت دهه اول محرم، از ۵٠٠ ایستگاه صلواتی در قالب طرح "حسینیه ای به وسعت شهر" حمایت می شود.

جاوید کیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد بیان کرد: با عنایت به آغاز ایام عزا و فرارسیدن دهه اول محرم و سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) مشهدالرضا بار دیگر پذیرای خیل عظیم زائرین و عزاداران حسینی است.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور زائرین پیاده رضوی و همچنین هیئت های عزاداری که شهرهای دیگر در ایام محرم راهی مشهدالرضا می شوند تدارکات لازم برای استقبال از میهمانان آقا از قبیل برپایی ایستگاه های استقبال، کیوسک‌های راهنمای زایر و همچنین بحث اسکان نیز اندیشیده است.

مشهد مهیای عزای حسینی/ حمایت از ۵۰۰ ایستگاه صلواتی

معاون شهردار مشهد گفت: مساجد و هیئات مشهدی نیز همانند سنوات گذشته با برپایی ایستگاه‌های صلواتی به عزاداران و زائرین امام هشتم(ع) خدمت رسانی می‌کنند و شهرداری مشهد نیز همچون گذشته قصد دارد از این کار پسندیده مردمی حمایت کند. 

وی با تاکید بر رویکرد مسجدمحوری مدیریت شهری در دوره ششم افزود: طرح نمایشگاه حسینیه ای به وسعت شهر که برای سومین سال پیاپی در دست اجراست با هدف تامین اقلام مورد نیاز ۵۰۰ ایستگاه صلواتی، امسال نیز برپا شده است.

مشهد مهیای محرم شد

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: این نمایشگاه از تاریخ ١۴ لغایت ١٧ تیرماه در محل گذر گلستان در چهارراه دکتری مشهد دایر است و متقاضیان می‌تواند از صبح تا عصر به این مکان مراجعه نمایند. 

کیانی در همین خصوص مطرح کرد: دراین نمایشگاه اقلام مورد نیاز و ظروف یکبار مصرف جهت پخش نذری به هیات داده خواهد شد.

مشهد مهیای عزای حسینی/ حمایت از ۵۰۰ ایستگاه صلواتی

مشهد در استقبال از محرم سیاه پوش شد

 معاون فرهنگی شهردار مشهد در خصوص فضاآرایی های شهر برای محرم گفت: همچنین به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت سرور شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، شهر مشهد سیاه پوش شده و اکران های ویژه ای نیز با محوریت محرم در سطح شهر مشهد انجام شد.

وی ادامه داد: این اکران ها در ٣٠٠ بیلبورد، ٣٠٠ استرابورد، ٧ تلویزیون شهری، رول میدان شهدا و ٨ نمایشگر ستونی صورت گرفت.

مشهد مهیای عزای حسینی/ حمایت از ۵۰۰ ایستگاه صلواتی

معاون فرهنگی شهردار مشهد همچنین افزود: اکران های انجام شده در راستای محرم و با محوریت های مختلف از جمله"آزادگان عالم در خیمه حسین اند"، "باز این چه شورش است که در خلق عالم است"، "ای وای بر دلم"، "نه سید الشهدا بر جدال طاقت داشت، نه ذوالجناح دگر تاب استقامت داشت" است.

وی در خصوص فضاآرایی شهری در سطح شهر مشهد نیز گفت: ۵هزار عدد آویزستونی، ۵هزار عددبیرقی بی‌آرتی، ٣هزار عدد سردری با رنگ مشکی درخیابان های شهر و همچنین ١٣پرچم بزرگ ساختمانی و ۵۰۰ سازه هیئات به مناسبت دهه اول محرم در خیابان های شهر نصب شده است.

مشهد مهیای عزای حسینی/ حمایت از ۵۰۰ ایستگاه صلواتی

معاون شهردار با اشاره به قاب مفاخر نیز تصریح کرد: قاب مفاخر شهری نیز به مناسبت دهه اول محرم به اکران تصاویر خادمین حسینی و خادمان حسینی درگذشته اختصاص پیدا کرد.

پایان پیام/

کد خبر 1771781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha